Visums Thailand help!

Ja, klopt helemaal. De ambassade wil gewoon visa verkopen. Hun informatie is vaak uncompleet of onjuist.
Thailand heeft de visa verplichtingen ook niet gewijzigd recentelijk of aangescherpt. En zoals Baco al zei: geen visum aanvragen binnen Thailand, en maximaal 2-3 dagen, en dat is al lang. Meestal gewoon de volgende dag klaar.

zeker consulaten halen hun inkomsten vnl uit de verkoop van visa, daarom zijn consulaten vaak wat makkelijker.

*Ik begrijp dat de 15/30 “regel” met een uitreisbewijs (lees vliegticket) vooral voor de vliegmaatschappijen van toepassing is, en minder op de douane autoriteiten. *

Bovenstaande onderstreept mijn ervaring bij vertrek van schiphol.
Had rond 2009 een retour ticket van 33 dagen A’dam - BKK en moeilijk dat ze deden bij het inchecken. Uiteindelijk bleek de vliegmaatschappij, waar ik zo gauw de naam niet meer van weet, exensie te kunnen verlenen tot maximaal 35 dagen. Kon bijna een nieuwe ticket kopen. Zoals zoveel landen lacht Thailand zich een ongeluk met het in rekening brengen van ‘overstay’
(langer verblijf dan visum toestaat)

Ja, soms kunnen ze moeilijk doen.

Maar een extensie kunnen ze niet verlenen, wat wel kan is de reiziger een vrijwaring laten tekenen, of (wat hier gebeurt lijkt) het risico gewoon nemen.