Visumregistratie

Goeiedag!

Ik heb een aantal vragen aangaande de visumregistratie en ik hoop dat iemand me hierover wat meer informatie kan verschaffen.
In juli verblijf ik 3 weken in Moskou. Tijdens deze periode verblijf ik niet in een hotel, maar (op een ‘fake’ toeristische uitnodiging) bij vrienden. Gezien het feit dat ik langer dan 9 dagen in Rusland verblijf weet ik dat ik mijn visum dien te registreren.

Gesteld dat ik mijn vrienden niet wil belasten met dit registratieproces (waarbij zij met mij naar een FMS-office dan wel een postkantoor dienen te gaan), op welke wijze zou ik dan het beste mijn visum kunnen laten registeren?
Zijn er bepaalde organisaties die hierbij hulp kunnen bieden? Zo ja, kan dit ook online, waarbij ik een kopie van mijn paspoort, visa, migratiekaart, adres en contactgegevens naar hen kan opsturen en zij de registratie voor hun rekening nemen?

Alvast hartelijk dank!

Groet

Ik heb nog nooit gehoord van dergelijke organisaties.
Registratie bij het postkantoor valt reuze mee, mits je alles gewoon direct correct invult. Ik neem aan dat de eigenaar van het appartement (of huis) het niet zo erg vindt om even een half uurtje hieraan kwijt te zijn?

Van een kennis die werkzaam is bij een reisbureau, heb ik echter wel gehoord dat zij ook registraties kan/kon verzorgen. Geen idee hoe… Ik heb het namelijk verder nooit gehoord.

Dank voor de reactie :slight_smile: