Enkele vraagjes over Rusland ...

Hallo,

Ik ben van plan om dit jaar met vrienden naar Rusland te gaan en Moskou en Sint-Petersburg te bezoeken.

Nu weet ik dat wij daarvoor een visum nodig hebben, maar op welke manier zouden wij dat het beste doen ? Via een online visumbureau of via de ambassade in Brussel ? En hoe verloopt dit dan allemaal ? (+ registreren in Rusland zelf)

Wat zijn de beste plaatsen om te overnachten in Moskou en Sint-Petersburg ? Hotel, Hostel, Appartement, … (goede websites om te boeken ?)

Wat is de beste manier om aan een ticket voor de trein van Moskou naar Sint-Petersburg te geraken ?

Met vriendelijke groeten,
dhondtjes

Als je geen Russisch spreekt, regel dan best alles via een reisbureau.
Verblijf in een hotel, en zij zorgen dan voor de registratie.
Tickets voor de trein kan je ter plaatse kopen.
Let wel, met Engels kan je niet veel beginnen, dus wellicht moet je iemand vragen om je te helpen.

Neem eens contact op met http://www.rusreis.nl die kunnen ook treinkaartjes verzorgen.

Een visum aanvragen met vouchers/uitnodigingen van meerdere hotels lijkt me nogal een gedoe. Overweeg er gewoon één te kopen voor de gehele periode met wat speling voor vertragingen etc.

Registreren hoeft tegenwoordig alleen nog maar als je langer dan 7 dagen in Rusland verblijft.

Veel plezier.

Visa kun je regelen bij het visumburo in Amsterdam, hun regelen ook de uitnodigingen tegenwoordig. Anders is rusreis.nl ook een goede optie.

Overnachten heb ik gedaan in Hostels en heb goede ervaringen met HM Hostel in Moskou en met Nevski Hostel in st Petersburg (300m van Hermitage)

Treinkaartjes kun je bij het station kopen, als je geen russisch kent schrijf je datum, traject en en eventuele klasse op een papiertje en die geef je aan de loketist(e) je krijgt antwoord op dezelfde manier.