Op 2 januari stappen wij op het vliegtuig naar Buenos Aires, om vervolgens snel af te dalen naar het wat frissere zuiden
Wij gaan in totaal 4 maanden weg en vliegen terug vanuit Bogota. Nu vraag ik me af of je op een of andere manier moet kunnen aantonen dat je daadwerkelijk binnen 90 dagen het land weer verlaat. En zo ja, hoe doe je dat dan als je als enige planning de heen- en de terugreis hebt?
De enige die moeilijk kan doen is de luchtvaartmaatschappij waarmee je naar Buenos Aires vliegt. Maar daar ga ik niet vanuit, met je retourticket vanaf een ander land. In het bijzondere geval dat ze jullie toch niet toelaten, boek je online bijvoorbeeld via www.plataforma10.com een bus van Bariloche naar Osorno, of via www.buquebus.com de boot naar Uruguay
[ul]
[li]bij een verblijf tot 90 dagen wordt bij aankomst een toeristenkaart voor 3 maanden verstrekt
[/li][li]deze kan ter plaatste voor nog eens 3 maanden worden verlengd
[/li][li]
[/li][/ul]
Je hoeft dus niets te bewijzen, alleen zorgen dat je binnen die 3 maanden weer weg bent of de toeristenkaart verlengen.
Mijn vraag is als je langer dan 3 maanden wilt verblijven, waar kun je dan je toeristenkaart laten verlengen of verblijf 90 dagen verlengen?
Ik dacht dat je dan het land uit moet?
Alvast bedankt voor je antwoord.
Groet
Eleonora
tegen een klein bedrag,maar tijd (min.vier uurtjes) krijg je er negentig dagen bij in je paspoort.Maar voor de volgende even een dagje er uit.
Groet,Adriaan
Bedankt voor je bericht, kan dit alleen in Buenos Aires, de planning is aan kust bij Pinamar…
Wat is een klein bedrag, in Argentina is veel veranderd toch i.v.m. inflatie.