Hoe heeft zij dan een werkvergunning gekregen? Normalitair duurt dat toch wel minstens 1 jaar om deze van het desbetreffende bedrijf aan te vragen?
Maar ok wat voor een studie doe jij/jullie dat jullie veel kunnen reizen? Ik ben jaloers
Hoe heeft zij dan een werkvergunning gekregen? Normalitair duurt dat toch wel minstens 1 jaar om deze van het desbetreffende bedrijf aan te vragen?
Maar ok wat voor een studie doe jij/jullie dat jullie veel kunnen reizen? Ik ben jaloers
Ik weet niet hoe de aanvraag is gedaan, wij werden daarin niet betrokken. Al wij moesten doen was de boel ophalen en controleren.
Ik zit in de ICT. Over het algemeen is de voertaal in grote bedrijven/overheden/NGO’s het Engels. Maar er zijn meer plekken waar je terecht kunt. Vooralsnog heb ik nooit verlegen hoeven zitten om een baan.
Mijn vrouw is erg breed opgeleid. Meerdere MA’s/BA’s. Zij kan vooral goed terecht bij NGO’s en overheden. En als de nood aan de man komt kan ze nog altijd lesgeven. In sommige landen betaald dat erg goed en zo heb je geld en tijd over om te reizen.
Tijdens je reizen kom je zat mensen tegen die een bepaald beroep/opleiding hebben gekozen om zo te kunnen genieten van de wereld. Duikers, cruise ship bemanning, etc. Het is maar wat je wilt. Huisje, boompje, beestje of de wereld op een bepaalde manier ontdekken. Tussenin kan ook, maar is een stuk moeilijker.
Het gaat dan toch gebeuren:
SOCHI, April 18 (RIA Novosti) - Russian President Vladimir Putin on Thursday supported the Federal Migration Service’s proposal that all foreign nationals only be allowed to enter Russia on international passports, but said the new procedure could not be introduced before 2015.
Federal Migration Service Director Konstantin Romodanovsky suggested that new rules be enforced in six months, but Putin said that “six months is not enough time for our foreign partners to issue international travel passports to their citizens.”
He said January 1, 2015, is a realistic timeframe for the introduction of the new procedure.
Putin stressed, however, that the new regulations will not apply to citizens of the Customs Union, i.e., Kazakhstan and Belarus.
In his State of the Nation address in December, Putin called for an end to the practice of allowing citizens from post-Soviet republics to enter Russian territory on their national (internal) passports by no later than 2015, in a bid to balance Russia’s need for more foreign workers with increasing public concern over illegal migration.
Most former Soviet republics, including Russia, retain the internal passport, which in the Soviet Union served as an ID card, a record of place of residence and other important information.
Under current agreements, Russia allows visa-free entrance to national passport holders from the CIS countries, including Azerbaijan, Armenia, Belarus, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Moldova, Tajikistan, Ukraine and Uzbekistan. Putin offered concessions, however, for states that join the Customs Union, the recently-formed free-trade zone of Belarus, Kazakhstan and Russia.
Ik denk dat hier heel veel mensen blij mee zullen zijn, ik inclusief.
Voor de visa bureaus helaas wat minder werk.
Het gaat dan toch gebeuren:
SOCHI, April 18 (RIA Novosti) - Russian President Vladimir Putin on Thursday supported the Federal Migration Service’s proposal that all foreign nationals only be allowed to enter Russia on international passports, but said the new procedure could not be introduced before 2015.
Federal Migration Service Director Konstantin Romodanovsky suggested that new rules be enforced in six months, but Putin said that “six months is not enough time for our foreign partners to issue international travel passports to their citizens.”
He said January 1, 2015, is a realistic timeframe for the introduction of the new procedure.
Putin stressed, however, that the new regulations will not apply to citizens of the Customs Union, i.e., Kazakhstan and Belarus.
In his State of the Nation address in December, Putin called for an end to the practice of allowing citizens from post-Soviet republics to enter Russian territory on their national (internal) passports by no later than 2015, in a bid to balance Russia’s need for more foreign workers with increasing public concern over illegal migration.
Most former Soviet republics, including Russia, retain the internal passport, which in the Soviet Union served as an ID card, a record of place of residence and other important information.
Under current agreements, Russia allows visa-free entrance to national passport holders from the CIS countries, including Azerbaijan, Armenia, Belarus, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Moldova, Tajikistan, Ukraine and Uzbekistan. Putin offered concessions, however, for states that join the Customs Union, the recently-formed free-trade zone of Belarus, Kazakhstan and Russia.
Niet te snel blij zijn. Voor jou verandert er niets.
Vanaf 2015 zullen enkel burgers van Kazakstan en Belarus, met hun nationaal paspoort (dit is het identiteitsdocument dat deze burgers bij zich dragen in hun eigen land, en is geen internationaal paspoort) naar Rusland kunnen reizen.
Momenteel kunnen burgers van alle CIS landen dit ook.
Vanaf 2015 wordt dit stopgezet en zullen burgers van de andere CIS landen (behalve KZ en BY) een internationaal paspoort nodig hebben als ze Rusland willen binnenkomen. Of er ook visa-voorwaarden zullen zijn voor CIS-burgers wordt niet vermeld. Ik vermoed van niet.
Voor EU burgers blijft alles zoals het is. CIS burgers schuiven op naar het systeem dat gangbaar is voor EU-burgers, en niet andersom.
Maar SV1973, dit is wel weer een stap in de richting voor een visa verdrag met de EU. Het vrijelijk bewegen van CIS burgers was een groot struikelpunt. Nadat deze horde is genomen kan het snel gaan.
Vrijelijke beweging van CIS burgers zal wellicht blijven bestaan (maar dan wellicht enkel met een internationaal paspoort). Dit heeft weinig te maken met het visabeleid van de EU.
Naast CIS burgers zijn er nog een heleboel andere landen die zonder visum naar Rusland kunnen, maar niet naar de EU (Venezuela, Turkije,…).
Je hebt gelijk. Echter dat de zaak in beweging is, is zeker en dit is weer een stap dichterbij visumvrij reizen.
Sorry voor het late antwoord.
Klopt, in principe heeft de EU niets te maken met het vrijelijk bewegen zonder internationaal paspoort van CIS burgers binnen de CIS. Maar toch is het een punt op de agenda. Zonder te wijzen naar specifieke landen, want met Rusland speelt de oude historie toch mee, is de EU in het algemeen hoofdzakelijk bezorgd over zaken als security, misdaad en ‘vluchtelingen’ zonder paspoort vanuit de CIS landen. Door CIS burgers alleen met een geldig paspoort te laten reizen EN een redelijke grenscontrole denkt men die 3 punten beter te dekken. OF dat echt zal werken…
In ieder geval lijkt het erop dat Rusland hard zijn best doet om tegemoet te komen aan de EU. Zelfs het aantal Russische Dip kaarten is sterk verminderd!
Ach ja, eerst maar lekker genieten van een (mijn eerste hier) heerlijke zomer zonder een stortvloed aan EU toeristen ;-). En een lekker lange Meivakantie dankzij een bepaald iemand.
fijn dat je reageert. Tja, in elk geval verwacht ik toch voor 2015 vergaande maatregelen. Je kan het trouwens ook merken aan de Fins-Russische grens. De procedures worden eenvoudiger, met je NL paspoort wordt snel gewerkt aan een vlotte doorgang en men is iets soepeler. Misschien dat ik me dat allemaal verbeeld, maar het is zo.
Wij in St. Petersburg zien de eerste EU toeristen alweer rondhuppelen en we verwachten dit jaar een hoop mensen vanuit “Europa”.
Geniet in elk geval van je vakantie, wij zullen dat hier ook doen en hopen op een betere zomer dan tot nu toe het voorjaar is.
Wie is de vragende partij voor visumvrij verkeer : Rusland of de EU ?
Volgens mij is dit duidelijk Rusland.
Als het de Russen echt menens is dan stellen ze het volgende voor : Rusland schaft de visumplicht (en registratieplicht) af voor EU burgers. Ze moeten zeggen dat ze dit een jaar of twee jaar doen. Dan verwachten ze een tegemoetkoming van de EU. Komt die er niet, dan voeren ze de visumplicht terug in.
Nou dat lijkt me sterk. Maar alla, je weet maar niet. In elk geval hoop doet leven en positief denken helpt ook een groot deel. En waarom een tegemoetkoming van de EU?
Ze vangen al genoeg aan baten uit gas en olie.
De tegemoetkoming van de EU moet dan zijn de afschaffing van de visumplicht.
Indien die er niet komt, voeren de Russen terug visumplicht in voor EU burgers.
Zou een goed voorstel zijn. Voorlopig geberud er aan de EU kant weinig. De bal ligt inderdaad bij de Russen. Maar aan beide kanten is de politiek nogal grillig wat betreft de EU-Rusland relaties. Ik ben bang dat we niet meer kunnen doen dan wachten tot de heren aan beide kanten een goede dag hebben. Maar sv1973, een scenario zoals jij die beschrijft waarbij het initiatief bij de russen ligt, lijkt mij idd in de huidige situatie het meest waarschijnlijk. Jij woont hier al langer en kent het klappen van Russische politieke zweep als geen ander. Ik wacht wel op een officieel press release van jou
Kleine toevoeging aan de soap omtrent de Visa. Maar elke beweging is welkom toch?
Trouwens, laatst op Sheremetyevo Terminal D geland. Daar hadden ze nu electronische systemen waardoor je geen immigration form meer hoeft in te vullen. Scheelt ook weer een stukje.
Nog even een frustratie van me afschrijven Irritant dat personen bij de douane maar in een rij van zijn keuze gaat staan ipv de rij die voor hen bestemd is. Er staat toch duidelijk een bordje bij elke rij (bv, alleen Russisch ingezetenen, EU burgers etc)?. Al die mensen voor je die in bewust in de verkeerde rij gaan staan omdat het korter is en dan toch een behandeling eisen (Aeroflot vlucht uit Amsterdam vol Russen, Duitsers, Belgen en Nederlanders. Vliegen is al zo vervelend, nu dit ook nog.
Weet iemand wat de uitkomst van het summit EC-Russia в Екатеринбурге is betreffende de discussie over het opheffen van visas?
Castello, sorry, dat is eigenlijk de update die ik wilde plaatsen…hier de link: http://euobserver.com/foreign/120368
Dit gaat dus nog een poosje duren vrees ik.