Visumaanvraag

Hoi,

Ik ben Belgische. Ik ben recentelijk getrouwd met mijn Braziliaanse man. Dit heeft me veel papierwerk, tijd en geld gekost. Maar loont de moeite want het is me in één keer gelukt. Ik ben ondertussen wel illegaal in het land en zou graag eens terugkeren om mijn familie te zien. Natuurlijk wil ik niet lang gescheiden leven van mijn man en wil ik zo snel mogelijk het land terug in om bij hem te komen wonen.
Kan iemand me meer informatie geven over deze situatie en hoe een visum aan te vragen? Ik weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken.

Alvast bedankt voor eventuele hulp!

Hi,

Gefeliciteerd!

Als eerst moet je beslissen waar je jouw visum wilt aanvragen… In Belgie (3-6 maanden) of Brazilie (1-3 jaar). Daarna bij het Braziliaans Consulaat navragen welke documenten je nodig hebt of langsgaan bij de braziliaanse federale politie in jouw woonplaats.

Meer info:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=100028

Grtz

Als ik het goed begrijp ben je in Brazilie getrouwd?

Voor het visum heb je dezelfde documenten nodig, plus het zogenoemde bewijs van goed gedrag (in Nederland dan, hoe dat in Belgie heet weet ik niet).

Het visum kan je in Brazilie aanvragen bij de Policia Federal. Als je dat doet ben je meteen ook niet meer illegaal, want het protocolo werkt als voorlopige verblijfsvergunning.

Hi,

Dit klopt niet. Dit is afhankelijk per gemeente welke documenten je nodig hebt. En dan wil de PF van de 1 op andere dag ook wel eens wisselen qua documenten. Langsgaan om te informeren is het beste.

Voor het huwelijk had ik bijv nodig: geb bewijs van beiden, gba, kopie ID, rekening met het adres erop. Mijn documenten gelegaliseerd en vertaald.

Voor het visum:
Brief waarin mijn man aangeeft waarom ik een visum in Brazilie aanvraag en niet in NL.
Salarisstrookjes van mijn man en contract of werkgeversverklaring.
Een verklaring opgemaakt in een cartorio, waarin mijn man zich verantwoordelijk stelt voor al mijn kosten. (escritura de compromisso de manutenção)
Verklaring omtrent gedrag, gelegaliseerd en vertaald, niet ouder dan 90 dagen volgens mij.
Inschrijving bij het Nederlands consulaat.
Kopie ID van mijn man.
Kopie van alle bladzijdes van mijn paspoort.
Pasfoto

Volgens mij was dit het…

Grtz