Wie kan mij wat info geven over de gang van zaken om voor vast in Brasil te gaan wonen.
Ga in de omgeving van Belem kijken voor een woning daar mijn aanstaande vrouw hier woonachtig is.
Ga er dan werken en wonen en zal een verblijfs verguning nodig hebben deze zal geen probleem zijn denk ik daar ik dan met mijn aanstaande vrouw dan getrouwd zal zijn .
Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden bij mijn vertrek naar Brasil graag iedeën of maakt niet uit wat alle info is welkom.
Mvg Paul>>>
Het visum plus werkvergunning is geen probleem, het vinden van passend werk voor een redelijk salaris is dat voor de meeste buitenlanders wel.
Zoek ook eens op andere fora, raad ik je aan.
Gewist: antwoord hoorde bij andere vraag
hej,
op deze site vind je alvast enkele tips
http://www.portugeescursus.nl/Emigratie%20tips.pdf
De grootste uitdaging zal idd zijn om degelijk werk aan degelijk loon te vinden, succes ermee!
Mijn vrouw en ik zijn ons trouwens ook aan het voorbereiden voor de grote stap.
Zal Belém/Mosqueiro worden.
Super wij gaan samen ook in Belem wonen.
En wat werk betreft hoop ik toch op goede vooruit zichten.
We gaan ons daarom ook vanaf hier verder voorbereiden op alles.
Het voor werk in Belem is zover klaar alleen nu met het trouwen denk dat we het beste mischien in Brasil kunnen trouwen en dat ik dan ook tevens daar dan een visum aanvraag hoop dat dat kan en dat ik er direct kan blijven en niet weer terug moet naar nederland.
Wil dan ook zorgen voor zoveel mogelijk documenten mee te nemen naar Brasil.
Als er nog dingen zijn die iemand van jullie denken dat moet hij niet vergeten laat het maar horen alle hulp is welkom.
Groetjes Paul
Als je in Brazilie gaat trouwen, en het visum aanvragen, duurt dat allemaal niet alleen veel langer naar levert ook valkuilen en klemmen op.
Ten eerste vragen ze nou net naar dat ene document dat je nog even niet had.
Ten tweede moeten alle documenten vertaald worden in het Br-Portugees door een beedigd vertaler, en door het consulaat gelegaliseerd.
Ten derde duurt de visumaanvraag vele maanden tot aan enkele jaren.
Waarom moeilijk doen als het simpel kan? Het consulaat accepteert de documenten in het zogenoemde internationale model, en de visumaanvraag duurt maxinaal 3 maanden.
mocht je het toch in Brazilie aanvragen neem dan in elk geval vanuit NL een geboorteakte mee (internationale uitvoering) en een zgn, VOG ( voorheen het bewijs van goed gedrag).Deze laatste zul je wel moeten laten vertalen door een beëdigd vertaler en dan op t braziliaanse ambassade laten legaliseren. Let op dat bij indiening bij de Policia Federal dit document niet ouder mag zijn dan 3 maanden!
Vergeet niet dat ze in Brazilië meer documenten vragen dan in een europees land… vergeet geen bewijs dat je ongehuwd bent en een bewijs van woonst in je eigen land… allemaal gelegaliseerd door het braziliaans consulaat… het is beter dat je aanstaande of iemand van haar familie zich ter plaatse eerst informeert om te vragen welke documenten je net nodig hebt, dan kan je ze vanuit Nl meenemen
Timoteo