Huwelijk in Brazilie

Beste allen,

Mijn vriend (braziliaan) en ik (belgische) zouden graag gaan trouwen.

Ik ben momenteel in Brazilie en mag hier nog 1 maand blijven (tot begin april), daarna moet ik terug naar BE omdat ik hier reeds verblijf sinds november 2011.

Is er een manier voor mij om kort nadat ik teruggekeerd ben naar BE opnieuw naar BR te komen om alles te voltrekken. Want als ik binnen een maand vertrek mag ik normaalgesproken pas na een jaar opnieuw het land in … Indien wij NU een aanvraag doen tot trouwen krijg ik dan een voorlopige verblijfsvergunning op basis daarvan.

Ik zou eigenlijk graag het liefst zo snel mogelijk terugkeren naar BR, en ben op zoek naar een manier om het land binnen te mogen …

Dank voor alle hulp!

W

Is het geen optie dat hij mee naar Belgie gaat, jullie daar trouwen en dat je daar jouw visum aanvraagt?

Als je in BR wilt trouwen, ga dan langs de PF met deze vraag. Zij kunnen precies berekenen wanneer je het land weer in mag (kan nooit pas na een jaar zijn). Wij kunnen hier van alles zeggen, maar zij zijn diegenen die uiteindelijk beslissen.

Veel info over trouwen: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=100028

Nadat je visum duur verstrijkt kan je in Brazilië verblijven zolang je wil. Je krijgt dan wel een boete wanneer je naar huis vliegt namelijk 8.25 per dag verder geen consequenties. Je hebt je spullen bij om te trouwen dan trouw je toch gewoon en kan je een RNE aanvragen en krijg je een voorlopige verblijfsvergunning.

Jeff