hey een vraag wil graag naar Brasilia gaan wonen kan iemand mij raad daar in geven ******heb totaal geen ervaring ,
is dit mogelijk als belg ?
wil er niet werken
alleen wonen
al vast dank met voor baad
groetjes neeel
hey een vraag wil graag naar Brasilia gaan wonen kan iemand mij raad daar in geven ******heb totaal geen ervaring ,
is dit mogelijk als belg ?
wil er niet werken
alleen wonen
al vast dank met voor baad
groetjes neeel
Je mag als EU-ingezetene maximaal 90 per 180 dagen in Brazilië verblijven als toerist. (Dus bijvoorbeeld maximaal drie maanden aan een stuk, dan drie maanden het land uit, voordat je terug mag komen.) Echt wonen voor langere periodes vereist een visum (verblijfsvergunning). Die kun je als gepensioneerde krijgen, als je over voldoende geld beschikt, of als je trouwt / een vaste relatie hebt met een Braziliaan(se). Meer over de verschillende soorten visa is hier te vinden.
groetjes bert al vast dank voor deze re:
heb nog een vraagje kan zijn dat ik op invalide tijd ga, kan ik daar ook dan wonen ?
en als ik na drie maand weer moet waar is het korst bij land waar ik dan heen kan ?
voor mij is dit allemaal nieuw
al vast dank
groetjes
Je bedoelt of een uitkering wegens invaliditeit een visum geeft, net als voor gepensioneerden? Dat weet ik niet, kijk bij de visa uit de gegeven link. De financiële eisen van een visum voor gepensioneerden zijn vrij hoog.
Argentinië is waarschijnlijk het dichtst bij. Daar zou je dan de helft van de tijd moeten verblijven, als ik je vraag goed begrijp. Het is niet zo dat ze bij iedere binnenkomst in Brazilië opnieuw gaan tellen. Het is echt 90 dagen per 180.
Volgens mij alleen ouderdomspensioen, maar afgezien daarvan:
Ik krijg de indruk dat neel behoefte heeft aan zorg en ondersteuning, en ook vast de taal niet spreekt.
Dan lijkt me Brazilie niet een verstandige keuze om te gaan wonen.