Trouwen en wonen prov. Sao Paulo

Mijn broer heeft al ruim een jaar een Braziliaans/Nederlandse vriendin die nu vrij onverwacht terug wil naar Brazilië. Mijn broer wil bij haar gaan wonen, omdat hij in de baggervaart werkt en dus toch steeds voor langere tijd van huis weg is: 6 weken op, 6 weken af. Dat kan vanuit Brazilië net zo makkelijk als vanuit Nederland.

Mijn vraag is: kan hij nu met meerdere toeristenvisa werken, voordat hij (volgens nog ongeplande plannen) met haar trouwt om een permanente verblijfsvergunning te krijgen? Ik heb gelezen dat een visum 90 dagen geldig is en 1x verlengd mag worden naar 180 dagen. Maar mag je binnen die 180 dagen ook meerdere keren het land uit? Of mag je echt maar 2x met een toeristenvisum het land in, zelfs al is dat maar voor korte tijd?

Hopelijk weet iemand dit. Het zou namelijk fijn zijn als hij wat meer tijd heeft om alle zaken goed te regelen i.p.v. hals over kop te trouwen vanwege de wetgeving.

Hartelijk dank alvast!

groet,
Jolanda.

ik weet niet precies hoe het zit in brazilie maar in de meeste landen mag je meerdere keren het land binnen komen zolang je maar niet langer dan 90 dagen per 6 maanden in het land bent maar om zeker te zijn van je zaak zou ik een mailtje sturen naar [EMAIL=“visas@consbras.nl”]visas@consbras.nl dit is het mail adres van het braziliaanse consulaat in rotterdam en daar handelen ze visa vragen af dit doen ze dus niet op de ambassade in den haag

groeten en succes dirk