verhuizen naar Brasilia

Hallo,

Mijn naam is Patricia.
Begin oktober verhuizen we (mijn partner en ik) voor het werk van mijn partner naar Brazilie, Brasilia.

Deze verhuizing heeft voor mij geen lange voorbereiding gehad omdat we het 1 maand geleden pas te horen kregen.
Dus tips zijn welkom.

Bedankt.
Groet,
Patricia

Hoi Patricia,welkom op wereldwijzer!
Heb je al het Brazilieforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je je berichtjes posten alsook de ervaringen lezen van anderen die al op reis of zich gevestigd hebben in het verleden.

Alle Europeanen met een paspoort dat nog minimaal 180 dagen gelden is kunnen een bepaalde tijd in Brazilië verblijven. Als u nog niet beschikt over een Braziliaanse verblijfsvergunning kan u 3 maanden in Brazilië verblijven, na 3 maanden kan u uw verblijf nog één keer verlengen met 3 maanden. Een permanente verblijfsvergunning voor Brazilië kan u op de volgende manieren verkrijgen:
Een arbeidsovereenkomst bij een Braziliaanse werkgever
Door middel van een contract bij een Braziliaans bedrijf kunt u een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd krijgen. Echter, Braziliaanse bedrijven hebben vaak te bewijzen dat ze geen Braziliaanse werknemer konden vinden.
Succ6 nog met jullie plannen Patricia!
groet,georgessiam.

Bedankt voor je reactie.
Het forum had ik ontdekt alleen lees ik er nog weinig over Brasilia. Meer over de tropische andere steden. Maar ik lees nog rustig door.
Visum is denk ik geen probleem voor ons dat wordt door het werk van mijn partner geregeld.

Groet,
Patricia

Je leest niet al te veel over Brasilia omdat het redelijk in een geografische uithoek ligt (het ligt vrij ver van de standaard touristen routes) en het niet een al te tourist vriendelijke stad is (praktische redenen als afstanden, slecht werkend openbaar vervoer, geen strand, niet al te veel tourist highlights). Echter het is een okay stad om in te wonen. Zijn jullie op het moment nog steeds in Brasilia?