trouwen hier in nederland en daarna in brasil

Wie kan mij helpen
Mijn aanstaande komt binnenkort hier naar nederland en dan willen we hier trouwen en dan als we volgend jaar in Brasil zijn ook daar trouwen en dan ook daar gaan wonen en werken.

Wat heb ik nu eigenlijk alles nodig aan papierwerk en documenten.
en kan ik bepaalde stukken beter hier halen of aanvragen.
Of kan dat straks ook in Brasil.

Mijn vriendin wat heeft zij nodig om hier te trouwen met mij .
Ik dacht Bewijs van goed gedrag en het niet gehuwd zijn en een uittreksel van geboorte akte.

Wie kan me helpen zie door de bomen het bos niet meer en wil het toch goed doen.
Groetjes Paul

Je aanstaande komt dus voor langere tijd naar Nederland, en dan veronderstel ik dat ze het MVV proces heeft doorlopen, inclusief papierzooi.

Als dat zo is, dan wordt ze ingeschreven in het bevolkingsregister nadat ze is aangekomen en de VKV wordt aangevraagd. Al haar gegevens zijn dan dus bekend. Je krijgt daar ook bericht over, wat er is opgeslagen.

Als je naar het gemeentehuis gaat om je huwelijk aan te geven, wordt er in mijn herinnering dan ook niet meer gevraagd dan het paspoort. O ja, voor buitenlanders is er een extraatje: de IND moet toestemming verlenen, maar dat regelde de ambtenaar voor ons. Op basis van de gegevens dus in het register.

Trouwen hoef je maar 1 maal te doen, je zou zelfs strafbaar kunnen zijn als je het tweemaal doet al is het met dezelfde :slight_smile:
Maar het huwelijk moet wel gelegaliseerd worden voor Brazilie, wat je doet bij het consulaat met de uitdraai van de huwelijksacte (internationaal model).

Daarbij kan je dus ook gelijk je permanente visum voor Brazilie aanvragen.

Om over na te denken: de huwelijkse voorwaarden (indien gewenst) en de naamswijziging van je aanstaande.

Even bellen naar het nummer vermeld op deze website?
http://riodejaneiro.nlconsulaat.org/producten-en-diensten/consular-services/trouwen/algemene-informatie-over-trouwen/algemene-informatie-over-trouwen/minbuza%3Ashare/trouwen-in-nederland.html

En bij de gemeente moeten ze ook het eea weten.

Meer informatie:

Registratie huwelijk op consulaat

Aanvragen permanent visum op basis van huwelijk via consulaat

bedankt voor jullie advies.
zal het een en ander even gaan uitzoeken.
Mijn vriendin komt maar voor 3 maanden hierheen en dan moet ze weer terug .
Ik ga zelf dan mee en wat is nu het beste om in de 3 maanden dat ze hier is te trouwen of wachten dat ze weer in Brasil is en daar trouwen en een visum voor mij aanvragen.
Groetjes Paul

o, dat is wel jammer.

Om in Nld te trouwen zal zij dus alle documenten moeten meenemen, vertalen etc.

Maar de visumaanvraag gaat nog steeds een stuk sneller via het consulaat, dat wel.

Welke papieren heeft zij nodig om hier met mij te trouwen.

zij heeft nodig een
1 geboorte akte (Certidao de Nascimento, 2a via niet ouder dan 6 maanden)
2 bewijs van burgelijke staat ‘‘ongehuwd’’: een zg. Escritura Publica: Declaracao de estado civil " Solteiro" en woonplaats (Liefst volgens model opgemaakt, het model kan je vinden op de site van het NL s consulaat in SP)

Dan:

1. Deze 2 docs laten legaliseren door het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Brazilie (Min. de Relacoes Exteriores in Brasilia of in een deelkantoor in een andere grote stad- duurt zon 3 weken)
  2. Laten vertalen van het PT naar NL door een beedigd vertaler
  3. Laten legaliseren door het NLs consulaat in Brazilie (duurt zon 2 dagen). Houd rekening met de doorlooptijd van dit traject.

( wij hadden stap 3 en 2 omgedraaid, maar bij Burgerzaken in NL accepteerden ze alleen gelegaliseerde vertalingen; het is dus zaak de vertaling ook te laten legaliseren. Wij hadden het opgelost door de docs weer te laten vertalen in NL dat was sneller en correct)

Ohja, houd een grote zak geld paraat!
Veel succes!

Mijn advies bij vertalingen van documenten, de vertaling altijd uit laten voeren in het land waar je ze nodig hebt, mocht er iets niet goed met de vertaling zijn dan stap je wat makkelijker naar de vertaler.

In Nederland maak ik altijd gebruik van Nico Müller in Amsterdam.
In Brazilie maak ik altijd gebruik van Adriano J.M de Jonge in Sao Paulo.

Super bedankt We kunnen alle info gebruiken .
Ik ga zelf uitreksel van geboorte register van gemeente meenemen en van de GBA van de gemeente neem aan dat het genoeg is.
Groetjes>>>

Tegenwoordig hoef je voor de meeste uittreksels de deur niet meer uit.
Met je DigID kan je deze bij de meeste gemeentes online aanvragen.
Let op DigID kan je alleen aanvragen als je een Nederlands adres hebt, dus regel dit vooruit. Registreer je met DigID ook bij mijnoverheid.nl je kan dan in de toekomst een hoop zaken via internet regelen.

Mijn uittreksels zijn overigens ook officieel geregistreerd bij een Cartorio in Sao Paulo. Volgens het cartorio kan ik in het vervolg bij hun ook een exemplaar opvragen.