Trouwen in Brasil wonen in Nederland??

Hallo lieve mensen, :brazil:

Mijn vriend is Braziliaan… We wouden het graag via de “officiële” weg doen.
Hij zou de Nederlandse taal gaan leren, bij de Nederlandse ambasade in Brasil de test afleggen ik zou zijn MVV aanvragen en hier komen… Even in het kort…

Alleen is het ~probleem~, het lukt hem niet de taal te leren… Het lukt gewoon niet… Ik snap dat heel goed. Ga maar eens in een land waar alleen Portugees en soms Engels gesproken wordt even Nederlands leren… Een echte taalknobbel heeft hij niet…

Nu probeer ik er dus achter te komen of we voor de wet in Brasil kunnen trouwen en dan in Nederland gaan wonen. (dat heeft onze voorkeur) En wat daar allemaal bij komt kijken… Maar ik kom er niet uit. Is er iemand die mij kan helpen aan deze informatie??

We willen gewoon graag samen zijn =)

Lieve groetjes,
Mienke :cheer:

:wub:

Dat is inderdaad een heel vervelend probleem. En dan druk ik het zacht uit.

Trouwen is volgens mij geen oplossing. Ik ben er niet helemaal zeker van dat het nog zo is, maar tot voor kort moest hij dan ook in dat geval de hele MVV procedure door. Inclusief dat examen dus.

Als je zou trouwen, kan jij wel zonder veel problemen een permanent visum voor Brazilie krijgen, en daar dus gaan wonen. Dat moet natuurlijk wel haalbaar zijn i.v.m. werk, de financieen etc.

Daarnaast bestaat er waarschijnlijk nog steeds de zogenoemde Belgie-route.

Verder zijn er nog Brazilianen die rechten zouden kunnen hebben op een Portugees paspoort. Als inwoner van een Schengen land is er vrije toegang tot Nederland. Maar dit schijnt ook moeilijk geworden te zijn.

Onder die inburgering / taal leren kom je bij mijn weten niet uit, als je zonder omweg samen in Nederland wilt gaan wonen. Lastig inderdaad als je geen talenknobbel hebt en in een onhollandse omgeving Nederlands moet leren.

Hier meer info over de inburgering in Nederland in het Portugees van een site van Brazilianen in Nederland.

Op deze site vind je (linkerkolom) meer informatie over België- en Duitslandroute. (En Europaroute, mocht je partner door afkomst aanspraak kunnen maken op een paspoort van een of ander Europees land.)

Tenslotte: Is er in de buurt van jouw partner niet een Nederlander met onderwijscapaciteiten, zodat het leren van het Nederlands misschien toch lukt?

Sterkte en succes.

een Schengen land is iets nieuws voor mij!! Dat ga ik uitzoeken!! Bedankt voor je reactie… :slight_smile:

@ mtilburg bedankt voor de tips van de sites!! Ik ga dat uitpluizen!! En ook wat de Duitsland en Belgie route betreft…

We hebben ook besproken dat hij daar een cursus kon gaan volgen, maar hij zit in het leger, dat wordt hem dus niet ivm ontzettend varierende werktijden en ook dat hij regelmatig een aantal dagen weg moet… Daarnaast moet hij een halve tot een hele dag reizen wil hij daar zijn waar ze dat aanbieden, want hij zit echt midden in the bush bush… (maar die tweede vond ik wel een oplossing, maar die is dus niet haalbaar)

Bedankt voor de info! Heb ik weer wat om me tijd aan te besteden haha…
We houden de moet en positiviteit erin!!!