Nou ik snap er niks meer van. Egypt Air is duurder en KLM kun je geen reservering doen.
Ook heb ik net gebeld met DHL om alle stukken naar Egypte te sturen, maar dat kost gewoon even € 116,-!!! is dit echt zo duur? Weet iemand dat?
Ik heb nu alles klaar, behalve dus het vliegticket en dan de verzending. En vandaag hooguit morgen laatste poging om te versturen nadat het versturen via tnt mislukt is. Hij heeft dinsdag al een afspraak bij de Nederlandse Ambasade.
heb jij het inmiddels al verstuurd? Ik heb het geprobeerd met TNT, maar is niet aangekomen en nu dus spoorloos. voor het uitzoeken nemen ze gerust 2 á 3 maanden de tijd. Dus komt niet op tijd meer aan. Heb nu alles op nieuw aangevraagd en moet het dus opnieuw versturen. Heb jij het verstuurd met DHL?
Als je iets stuurt via tnt komt het aan na ca 10 werkdagen bij het postkantoor en vanaf daar wordt het doorgezonden naar adres. Mocht je alles in het nederland erop hebben gezet duurt het langer want de mensen van het postkantoor kunnen dit niet lezen en dus eidigt het in 1 grote bak. Ik heb destijds mijn mannetje naar het postkantoor gestuurd en deze mocht na twee bezoekjes een keer in de bakken kijken en toen bleek dat het allang was aangekomen. Het lag inmiddels alweer in de bak van niet opgehaalde of ongeadresseerde post.
Zorg dat je vriende compleet met alles naar de afspraak gaat, want anders kan hij weer opnieuw beginnen. En nog even als je wel een ticket boekt en het visum wordt niet afgegeven krijg je je geld terug. Zie annuleringsvoorwaarden.
Wat betreft een reisverzekering, die kan hij daar toch beter afluiten bij thomas cook ofzo, de meeste egyptenaren kennen wel iemand.
Mijn vriend heeft inmiddels op deze manier de brief gevonden.
Volgens mij heeft hij nu alles compleet, maar ben steeds bang dat we iets vergeten of dat iets niet goed is. Hij heeft inderdaad een reisverzekering via Thomas Cook geregeld.
Ik bel hem vanavond om te kijken of we alles hebben en dan morgen de afspraak bij de ambassade. Spannend!
Hij heeft de afspraak bij de Nederlandse ambassade gehad. Volgens mij hadden we alles compleet en goed ingevuld. Dus nu afwachten tot 4 sep. dan krijgt hij te horen of hij wel of geen Visum krijgt.
Hallo allemaal, ik ben een “stiekeme” lezer en ook ik ben verliefd geworden op een egyptenaar in 2010. Hij heeft vandaag het intervieuw bij de ambassade gehad om in november hier 2 weekjes heen te komen. Nou baalde ik er heel erg van dat ik er zelf niet bij kon zijn, maarja ik kon geen vrij krijgen. Nou heeft hij mij verteld hoe het er daar aantoe ging en ik vond het op zijn minst gezegd een hele vage bedoening.
Eerst moest hij zijn werkcontract hak op de tak laten vertalen in het engels, daar kreeg hij 20 min voor… heel zijn intervieuw is gefilmd??? dat ze lullig gingen doen had ik hem al op voorbereid, met vragen als, ik geloof niet dat je haar daar ontmoet heb, etc en toen hebben ze zijn paspoort gevraagd, en deze hebben ze nou nog, en die kan hij 2 oktober weer ophalen?
Mijn vraag is, is bij jullie dat filmen en paspoort houden ook gebeurd? en krijgen wij dan 2 oktober te horen of hij visum heeft (of niet) en zo ja krijgt hij die dan gelijk (dit ivm het echte ticket laten zien) hij zei dat die vrouw bij de ambassade zei dat er nieuwe regels waren en dat er geen brieven meer verstrekt worden (wat mij heel erg ongeloofwaardig lijkt, gezien je de afwijzingsbrief nodig heb voor het bezwaar)
In ieder geval heel erg bedankt voor de antwoorden, en jullie succes met jullie aanvragen!
Dat ze moeilijk doen is bekend, maar nog nooit gehoord dat zij het gesprek filmen nieuwe actie?
Bij ons was het zo dat Mohamed op de dag dat hij te horen kreeg of hij wel of geen visum kreeg, in de ochtend om 8.30 zijn paspoort moest afgeven.
Om 15.00 kreeg hij dan het nieuws wel of niet, is 3 keer afgewezen voor dat hij mocht komen. De 3 keer heb ik een advocaat in de arm genomen, en toch mocht het in eens wel.
Afwijzing was omdat zij dachten dat hij niet terug zou gaan.
Heel veel succes geweest, laat mij even weten hoe het afloopt.
Hey Hettie, dank je wel voor je snelle antwoord, ja ik vond het ook heel erg raar en appart, wat heeft het voor nut om te filmen? En hij is gewoon zijn paspoort nu 2 weken kwijt :S maarja als ze zeggen dat we visum krijgen mogen ze hem nog 2 weken langer houden for all i care haha.
Wel bagger dat het bij jullie 3x is afgewezen het is zo`n hoofdpijn gedoe al dat papierwerk! Ik heb me bezwaarschrift ook al klaar liggen, want ik ga er vanuit dat het afgewezen word.
Hoe lang is jou man hier geweest en wat vond hij van nederland?
Mohamed is 2 keer hier geweest, voor elke keer 3 maanden in 2010.
Wij hebben elkaar nu al in geen 10 maanden gezien behalve dan op skype.
Ga je zelf een bezwaarschrift indienen of heb je hulp van iemand die er verstand van heeft ? Ik heb het de eerste keer ook zelf gedaan, maar daar trekken zij zich niets van aan.
Via een advocaat, kun jij uit naam van je partner bezwaar maken en dat kost je 98,-- euro, daar wordt wel gelijk op geantwoord.
Ik hoop voor jullie dat het niet nodig is, maar als het wel zo is kan ik je het adres geven, zij hebben ons super geholpen.
Hoi balen dat jullie elkaar zo lang niet gezien hebben hoe houd je dat vol?
Ik heb een kennis die studeerd voor advocaat en wij hebben samen een brief opgesteld. Want als ze het afwijzen is het echt op aanname en niet op feiten (het zwaar irritante vestegingsgevaar), want we voldoen aan alle eisen, en hebben alles wat ze wilde hebben ingeleverd, van huispapiertje tot aan werk, tot aan familie die afhankelijk is van hem. Dus binding is vastgesteld. maarja nu weer 2 weken wachten pff zal blij zijn als al dat wachten klaar is! Is gewoon niet leuk niet weten waar je aan toe bent!
Maar wanneer dan een visum wordt aangevraagd voor België, moet dus bewezen worden dat de Egyptische persoon 35 euro per dag kan uitgeven? Maar moet dit geld ook effectief betaald worden aan de ambassade ofzo?
En dit kan mijn vriend helemaal niet bewijzen… Als hij 10 dagen zou komen, zou hij moeten bewijzen dat hij 350 euro op zijn rekening heeft, naast het betalen van het vliegticket, zijn visum, kosten hier in belgie… Dit kan hij helemaal niet betalen…
Hoe het werkt in Belgie weet ik niet, maar in Nederland is het zo, dat als jij hem uitnodig, met de juiste papieren en in zijn onderhoud kan voor zien, hij niets hoeft te bewijzen wat betreft geld.
Je moet een baan of uitkering hebben en aan een minimaal bedrag per maand voldoen, de loonstroken laatste 3 maanden en de arbeidsovereenkomst of informatie van de uitkering moeten bij de uitnodiging worden afgegeven op de ambassade. Dan hoef hij niet te bewijzen dat hij geld op de rekening heeft.
Wel is van belang dat hij kan aan tonen dat hij zeker zal terug gaan naar Egypte, de meesten afwezigen worden gedaan omdat ze vinden dat het onzeker in dat er terug gegaan wordt.
Het Hettie, nou na 2 weken wachten (2 hele lange weken) hebben we vandaag visum gekregen :cheer: ben helemaal happy, had niet gedacht de 1e keer het gelijk te krijgen en er waren heel veel afwijzingen!
Dus nog 6 weken en 4 dagen wachten en dan is tie hier
Ik ben al lange tijd een lezer maar sinds vandaag ook maar gaan posten. Ik wil mijn vriend eind dit jaar naar Nederland halen. Maar ik ga zelf deze zomer weer in Egypte werken en dan verdien ik gewoon niet voldoende om aan te kunnen tonen dat ik hem kan onderhouden. Wat nu? Kunnen mijn ouders hem uitnodigen? Mijn vader is met pensioen… En, moet je niet getrouwd ? Want wat zegt hij bij de ambasade? Dat hij zijn vriendin gaat opzoeken? Kan dit wel?
Het gaat vooral om de onderhoudskosten, je moet kunnen aan tonen dat dit geregeld is. Je vader zou hem kunnen uitnodigen als zijn inkomsten aan de norm voldoen.
Kijk even op de site van het IND daar kun vinden hoe hoog dit moet zijn.
Verder moet de site van de Ambassade ook bekijken, de regels veranderen heel vaak.
Je vriend kan niet aantonen dat hij zelf voldoende geld heeft voor zijn onderhoud hier?
Hij kan aangeven een vriend van de familie te zijn, en dan met name van jou.
Bij een vriendin van mij is het zo gelukt, haar moeder heeft haar vriend uitgenodigd en dit was toe goed, al weer 2010 dus advies eerst even kijken op de IND en Ambassade site, er zal wel weer van alles veranderd zijn.
Als je meer wilt weten kun je gerust een mailtje sturen [EMAIL=“info@egypteanders.com”]info@egypteanders.com