Hoe regel ik een visum voor mijn vriend?

hallo allemaal,
mijn vraag is of jullie misschien weten hoe we een visum kunnen regelen voor mijn egyptische vriend.
hij wil in mei een weekje naar nederland komen. Ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen om iets te kunnen regelen.
hoop dat jullie me misschien wel kunnen helpen.
groetjes marina

Dat moet ie zelf doen.
Of jij moet zijn paspoort hebben?

hoi
je gaat naar het gemeentehuis en vraag een formulier voor een uitnodiging voor een visa
dat moet je invullen en dan moet je terug dat word op een officieel papier gezet en dan moet je een handtekening zeten .
dat papier stuur je op samen met een kopie van je paspoort en een uitnodigingsbrief .
daar moet je vriend mee naar de Nederlandse ambassade in cairo
(en moet je vriend aantonen dat hij genoeg geld heeft voor de vakantie ticket laten zien retour en een reisverzekering .)
dat laatste wat tussen haakjes staat word hem op de ambassade ook allemaal verteld.
dan word er na twee weken besloten of hij een visum krijgt.
maar juich pas als hij daad werkelijk het visum heeft omdat bij mijn vriend werd verteld dat hij het visum op kon halen en toen hij daar was kreeg hij hem niet . vestiginggevaar. en dan duurt het nog heel lang
je kan ook een op buitenlandse partners .nl kijken staat ook heel veel info over visa aanvragen.
hoop dat je hier een beetje veder mee kan

met vriendelijke groeten
marissa

Volstaat een kopie.

ja omdat dat andere papier een officieel document is met je handtekening ik zou mijn paspoort niet opsturen naar egypte.
groeten marissa

bedankt allemaal ik ga er direct mee beginnen.

Marina, het is belangrijk dat je vriend in Egypte een vaste baan heeft,en als hij die niet heeft er voor te zorgen dat hij die krijgt. zonder vaste baan word de aanvraag standaart afgewezen,het is al eerder genoemd, wegens vestigingsgevaar.

waarom allemaal zo moeilijk voor 1 weekje vakantie.pffff

:zon02:

waar moet je dat papier en je kopie van je paspoort precies naar toesturen, gewoon adres van degene die je hier wilt hebben ?

ja, lijkt me wel :slight_smile: liefst zijn eigen woning, zodat dat tevens een reden is om voor hem terug te keren naar Egypte…dan is het vestigingsgevaar geen excuus, want hij heeft een reden om terug te keren!

oke dankjewel, weet je ook hoe oud je moet zijn om zo´n uitnodiging te sturen ik hoorde dat je 18 moet zijn ?

ik denk als je minderjarig bent dat je ouders dit moeten doen, maar weet dit niet zeker (misschien ff zoeken op internet). succes