Hallo mede Canada-gangers,
Ik heb mijn papieren voor de aanvraag voor het WHP visum klaar liggen, en ik zat me af te vragen hoe ik het zou moeten versturen. Is het verstandig om dit aangetekend te doen?
Alvast bedankt,
Maya.
Hallo mede Canada-gangers,
Ik heb mijn papieren voor de aanvraag voor het WHP visum klaar liggen, en ik zat me af te vragen hoe ik het zou moeten versturen. Is het verstandig om dit aangetekend te doen?
Alvast bedankt,
Maya.
Hoi,
ik ben er ook mee bezig. Heb ook alles bijna klaar liggen.
ik ben nu het aanvraag formulier aan t invullen. Ik had al op dit forum gelezen dat je bij toekomstige werkgever gewoon ‘Work Holiday Program’ moet invullen.
maar wat moet je bij present job (nummertje 11,12 en 13) invullen? En wat als je student bent? Of moet je dit ook gewoon openlaten.
Ik vroeg me ook af of je er een return envelop bij moet voegen? Had dit ergens gelezen volgens mij.
groeten,
Hoi,
Ik heb het enkele maanden geleden een visum aangevraagd voor Mozambique en hierbij werd aangeraden dit aangetekend te doen. Zorg er ook voor dat je een aangetekende envelop mee stuurt naar het visumburo of de ambassade.
Aangetekend verzenden is niet verplicht maar het vind ik toch wel veiliger. Tevens kun je dan volgen waar je paspoort ergens is.
Groeten, Michael
Hallo,
Ik heb net opgezocht wat aangetekend verzenden eigenlijk kost, en dat is niet zo veel (ongeveer 7 euro). Van je paspoort hoef je alleen een kopie op te sturen, tenzij je gebruik maakt van een visumbureau.
Ik heb net nog even gezocht op de site van de ambassade, en ik kan hier niet vinden dat het noodzakelijk is een retourenvelop bij te voegen. Eerst was er sprake dat ik naar Californie zou gaan, en voor een visum naar de VS moest dat wel geloof ik.
Wat er exact ingevuld moet worden bij 11, weet ik ook niet, maar ik heb hier neergezet dat ik student ben, en wat ik studeer. 12 en 13 heb ik leeg gelaten.
Waar ga je heen trouwens?
Groeten, Maya
Heb m’n aanvraag gewoon op de post gegeooit en geen problemen ondervonden! Als je t safe willt spelen is aangetekend geen verkeerde optie! Een aangetekende retourenvelop meesturen zal niet werken aangezien de ambassade in Berlijn zit, t lijkt me stug dat de duitse post een nederlandse aangetekende brief zal versturen! ![]()
Suc6
Wanneer zullen we bericht krijgen dat ons visum goedgekeurd is??
Ben beetje ongeduldig, ik weet het… ![]()
Of zal ik even een mailtje naar de ambassade sturen?
Waarschijnlijk begin januari pas… als je tenminste de verhalen van vorig jaar heb gelezen… heb geduld ![]()
Antwoord van de ambassade:
You should count approximately 4 weeks for the processing of your file and we will contact you ONLY in case we require further information or should you require a medical examination or a personal interview and once the application has been processed.
begin januari dus waarschijnlijk ![]()
hehe… je had dus toch gemaild ![]()
kon het niet laten… ![]()
Hallo,
Ik heb mijn visum aanvraag ook aangetekend verstuurd met ontvangstbevestiging. Ik wacht nu alleen al 2 weken op de ontvangsbevestiging
Ik heb tnt al gebeld en die dame zei dat die ontvangstbevestiging heel lang op zich kan laten wachten. Dat is toch raar, nu weet ik nog niet of het aangekomen is of niet. :mad: Hebben jullie hier ook zolang op moeten wachten? Groetjes
Ik heb hem niet aangetekend verstuurd. Had binnen 4 weken mn visum binnen dus misschien heb je je visum wel voordat je de ontvangstbevestiging binnen hebt!!!
Groetjes
Hou alsjeblieft op over aangetekend verzenden met ontvangstbevestiging!
Mijn zoon had op 29/11 de boel verzonden (aaanget+ontvangstbev.).
Op 8/12 nog niets terug, dus TNT gebeld: ja, dat had u toch inmiddels wel terug moeten hebben… Dan denk je: het is vast fout gegaan, het is niet aangekomen.
Dus op 9/12 opnieuw hetzelfde pakket in zee gestuurd (allemaal kopieen natuurlijk). Dit kregen we binnen een week retour met commentaar: wordt niet geaccepteerd, zijn kopieen, ja dat wisten wij ook wel.
Per e-mail een aantal keren gevraagd om bevestiging van ontvangst, maar je krijgt echt geen antwoord.
Uiteindelijk kregen we op 18/12 de ontvangstbevestiging van het allereerste originele pakket. En op 20/12 de ontvangstbevestiging van het tweede kopieenpakket…
En op 27/12 de “Letter of Introduction” (van de ambassade) net als anderen of dit forum.
Kortom, achteraf een hoop stress voor niets.
Jammer genoeg had ik toen niet nog dit dit forum ontdekt, had een hoop info gescheeld!
Inmiddels zit hij sinds 1 feb. voor een half jaar in Ottawa, dus het is allemaal toch nog goed gekomen.
Hai
Ik heb mijn aanvraag begin januari aangetekend verstuurd met bewijs van ontvangst en maakte me ook al zorgen dat het niet was aangekomen, maar na 3 weken kreeg ik tegelijk met mijn visum ook het bewijs van ontvangst binnen, vaag maar goed ik heb ehm binnen! Maak je dus niet al teveel zorgen over dat ontvangstbewijs.Veel succes!
altijd aangetekend opsturen
trouwens, het visum buro Taurus www.visum.nl in Amsterdam is een beetje onvriendelijk met klanten