visum

Nog maar een keer deze vraag, kun je nu wel of niet op het vliegveld van Kathmandu een visum kopen?
Ik hoor en lees zoveel verschillende informatie dat ik het spoor bijster ben.
Iemand ervaring?

http://www.nepalimmigration.gov.np/content/visa-on-arrival-1.html

Dank je wel voor doorsturen v.d. link.
Ook iemand die ervaring heeft met on Arriva, of toch beter vooraf te regelen?

Ik doe het altijd op het vliegveld. Soms is die rij veel langer dan de rij voor mensen die al een visum hebben. Maar die rennen er dan snel doorheen en moeten vervolgens op hun bagage wachten :slight_smile: Mijn favoriete medewerker daar was een persoon die alleen maar de rij op en neer liep om pasfoto’s aan ingevulde formulieren te nieten en/ of pasfoto’s van het ter plekke gemaakte velletje van 4 te knippen. In 1 hand de schaar, in de andere zijn nietmachine.

Kijk op Immigration
Dit formulier 14 dagen voor vertrek invullen en passende foto invoegen. Je krijgt dan een bevestiging met een nummer wat je uitprint. Hiermee ga je eerst naar de balie om te betalen voor b.v. 15 of meer dagen, dan ga je naar de rij voor visa. Eenvoudig en gemakkelijker dan op de luchthaven in de rij te staan voor de scan. Pasfoto’s zijn dan ook niet meer nodig. Vergeet niet je debarkation form in te vullen. Liggen op de tafels en je kunt deze in de wachtrij invullen. Mij duurde het niet langer dan 5 minuten tot ik mijn visum had. Succes