Visum ter plekke aanschaffen of van tevoren

Hoi,

In maart ga ik ruim 2 maanden naar Nepal en ik heb nog niet besloten of ik mijn visum in NL al aanvraag bij de ambassade en dus (incl. servicekosten van een visumdienst) ruim 145 euro ervoor betaal of dat ik er ter plekke eentje op Kathmandu airport aanschaf. Uiteraard goedkoper om er ter plekke eentje te kopen, maar ik heb begrepen dat je dan de pech kan hebben dat je uren in de rij moet staan. Iemand ervaringen hiermee?
Bedankt!
Groeten,
Madelon

In de rij staan voor een visum on arrival duurt zeker geen uren, als je echt pech hebt max 30 tot 45 minuten. Ook als je je visum van te voren hebt aangevraagd moet je in de rij staan, dus ook dan kun je pech hebben. Als he zorgt dat je je landing card en het visum formulier vast hebt inevuld, je pasfoto’s bij de hand hebt, ben je meestal binnen 15 a 30 minuten klaar. Met de 60 euro die je hiermee uitspaart kun je in Nepal veel leuke dingen doen!

Goede reis,

Rudy

1 like

Ja, 3 kwartier is ook wel mijn langste wachttijd geweest, als er net voor je nog een toestel is geland, dan heb je pech. En stel dat je met een visum op zak heel snel door kunt bij de andere balie, dan kan je daarna op je tassen gaan wachten. 60 Euro zijn een heleboel lekkere maaltijden in Nepal:)

1 like

Ik kom net terug uit Nepal en heb mn visum op het vliegveld geregeld. Het duurt even, maar valt reuze mee en het scheelt je een hoop geld. Vul wel vantevoren het aanvraagformulier in. Ik kreeg het in het vliegtuig. En zorg dat je je gegevens ergens hebt. Vluchtnummers, adres in Nepal, paspoortnr. etc.

1 like

De naam van je hotel en een plaats is voldoende. Ze hoeven niet het hele adres.

1 like

Hoi mensen, bedankt voor jullie tips!

Hoi Madelon,
Wij zijn oktober november in Nepal geweest. We hadden van iemand visumformulieren gekregen en thuis al ingevuld. Pasfoto erbij.
We waren daardoor snel klaar op het vliegveld. Maar er waren zeker ook mensen die ter plekke het visum moesten regelen. Maar uren in de rij? Ietwat overdreven. Het scheelt je aanzienlijk in de kosten. Je hebt 2 maanden Nepal voor de boeg. Wat wil n uurtje wachttijd dan zeggen.

Veel plezier daar.
Groetjes Teuntje