Wachttijden visum op Tribhuvan airport? Gratis visum 2nd entry?

hallo allemaal,

twee vragen:

*weet iemand hoe lang je gemiddeld moet wachten als je het visum voor Nepal op de luchthaven aanvraagt? Is dat snel geregeld?
Of is het slim om naar het consulaat in Amsterdam te gaan?
Op het vliegveld is stukken goedkoper, maar ik heb natuurlijk geen zin om uren in de rij te staan.

*op een aantal sites van reisbureaus las ik dat je gratis een nieuw visum krijgt als je voor de tweede keer in hetzelfde jaar naar nepal reist. weet iemand mij hier iets over te vertellen?

bedankt!
sunanda

Wachttijd voor een visum op de airport is er niet.
Je kunt die direct krijgen met het invullen van het
aanvraagformulier en het afgeven van een recente
pasfoto en $ 100,=.
Dit visum is geldig voor 60 dagen.
Als je binnen die termijn Nepal verlaat en later in het
zelfde jaar weer terug komt gaan de resterende dagen
weer gelden.
Om voor verlenging in aanmerking te komen kun je
terecht bij de Immigration zowel in Kathmandu als
in Pokhara alsook aan de grens Sunauli.
Hopelijk ben je voldoende geïnformeerd.
Heb een fijne trip!

De wachttijd is de rij. Soms gaat het snel, soms duurt het wat langer. ALs het snel gaat dan moet je daarna langer wachten op je bagage, dus wat maakt het uit.
Ik haal mijn visum nooit van te voren, ik zou niet weten waarom.
Dat tweede visum binnen een jaar is afgeschaft.

Het eerste visum is voor een periode van 60 dagen.
Voor verlenging kun je terecht bij Immigration in KTM en PKR.
Verlenging is mogelijk voor een totale periode van 150 dagen
d.w.z. 1e maal is 60 dagen en 2e t/m 4e maal elk voor 30 dagen.

bedankt voor je reactie!
zijn de kosten voor het visum op het vliegveld echt $100? ik ging uit van $40 (ik heb het 30 dagen visum nodig) of is dat veranderd?
misschien dan toch voordeliger om hem in amsterdam te gaan halen.
weet je ook hoe lang je in KTM in de rij staat? de meneer aan de telefoon van het consulaat had het over rijen van 3 uur… :tssk: en wat gebeurd er ondertussen met je rugzak, mag je die al ophalen of blijft die 3 uur lang rondjes draaien op de band?
groetjes!

hmmm…

vergeet mijn laatste post maar, was even niet actief voor ik hem verstuurde en er waren al weer 2 (heel bruikbare!) reacties bij gekomen!

sorry! onoplettend :wink:

…en bedankt!

toch nog wat vergeten te vragen:

als je het visum op 't vliegveld haalt, moet je het dan per se in dollars betalen of zijn euro’s ook goed?

Euro’s zijn prima, meer gewild dan dollars tegenwoordig.

Wel pasfoto’s mee. Er loopt daar een mannetje rond die ze aan je visum-aanraagbiljetje vast niet. En als je 4 pasfoto’s aan elkaar hebt, dan heeft hij ook een schaar om er eentje af te knippen, de ultieme Melkert-baan :slight_smile:

haha, ad zal jaloers zijn dat hij niet zo’n functie op schiphol heeft bedacht! :smiley:
super bedankt voor de info!

Volgens mij klopt het niet allemaal wat er staat.

40 $ is voor 30 dagen visum, 100$ is voor 90 dagen visum.
60 dagen visum bestaat voor zover ik weet niet meer.

Dat klopt, 60 dagen visum bestaat niet meer.

Hoi allemaal,
Wat fijn om alle tips te lezen over het ter plekke aanvragen/ophalen van een visum! Hoeveel pasfoto’s heb je eigenlijk nodig voor een visum? Is 1 al genoeg of hebben ze er 2 nodig?
Alvast bedankt,
Groeten,
Dewi

Ze zeggen altijd 2, dus neem ik er 2 mee, maar tot nu toe hoef ik er elke keer maar 1 in te leveren

Bedankt voor je snelle reactie!
Groeten,
Dewi

Inderdaad, ze vragen maar om 1 pasfoto! En ik moest voor het 30-dagen visum €35 betalen.
Veel plezier in Nepal!

Daarom betaal ik nog steeds in dollars. Omgerekend in euro’s zou het tegen een koers van 1,40 ongeveer maar 28,60 euro zijn. Tja sorry blijf een Nederlander… en dan ben ik goedkoper uit om bij het postkantoor Dollars te halen… En zolang de dollar hoger is dan 1,40 is het dus nog steeds aantrekkelijker om dollars in Nederland aan te schaffen.