ik vraag me het volgende af:
Klopt het dat de visumvoorwaarden voor Nepal zo ingrijpend zijn veranderd?
De meeste sites zeggen dat een visum voor 60 dagen 40 EUR kost. Zo is dat al heel lang, weet ik (ben er recent nog geweest).
Maar nu staat er op de site van het Visumburo dat:
-een visum voor 15 dagen 32,50 EUR kost
-een visum voor 30 dagen 45,- EUR kost
Ik ben er al achter: op de site van SUNITA staat het letterlijk onder ‘nieuws’:
**Visum Nepal **
De kosten voor het visum voor Nepal zijn verhoogd. Je betaalt nu $25,- voor een visum voor 15 dagen, $40,- voor een visum voor 30 dagen en $100,- voor een visum langer dan 30 dagen.
En als je het visum aan aanschaft in NL betaal je er 32,50 voor voor 15 dagen, dat is bijna 40 euro, waarvoor je eerst 60 dagen kon blijven.
Wel belachelijk toch!
Willen ze de toeristen weghouden uit Nepal ofzo? (het gaat langzaam naar Bhutan-achtige toestanden)
Ik heb het even gecheckt bij het Nepalese Consulaat in Amsterdam, die melden het volgende:
Visum voor 15 dagen kost 35 EUR + 2,50 EUR extra als je langkomt en direct je visum wilt krijgen. Dus in totaal 37,50 EUR voor 15 dagen.
En 50 EUR + 2,50 = 52.50 EUR voor 30 dagen.
En 100 EUR + 2,50 EUR = 102,50 voor 90 dagen
Wat een belachelijke prijzen!
Stelletje oplichters…
Ja, daar kost het 31 euro voor 30 dagen. Je staat iets langer in de rij, want niet veel mensen hebben een visum bij zich tegenwoordig, maar ach, anders wacht je in de volgende hal op je tas.
Fotootje mee, euro’s mee, geen probleem.
ik heb bij aankomst op het vliegveld een visum gehaald en daar betaalde ik 32 Euro’s voor. (dit visum is dan 30 dagen geldig) Ik kwam erachter dat ik wel wat langer moest wachten dan vorig jaar.
Groetjes!!
P.S. ik ben alweer aan het kijken voor het komende jaar. Erg verslavend dat Nepal…
Ik ben wel benieuwd wat dat “langer wachten” is hoe lang heb je in de rij gestaan? En had je al een formuliertje uitgeprint hiervoor in Nederland? dat schijnt ook in te schelen als je dat al hebt ingevuld, zodat je dat daar niet meer hoeft te doen.
wij gaan in maart en hebben een 2 weeks visum nodig!
Wat sta je in de rij? Half uurtje hooguit (ik denk minder maar als je moe bent en het is warm, dan lijkt het langer). Ik heb daar een formuliertje ingevuld en dan rent er een vrolijk mannetje rond die je pasfoto aan het formuliertje niet. Je strekt de benen na een lange vlucht, geniet van het feit dat je in Nepal bent en dan ben je ineens aan de beurt. Geduld is een schone zaak
vergeet de so-called airport service tax charge niet als je terug wilt vliegen. ik geloof iets van 1650 nepali rupees… dus zorg dat je wat geld over hebt
en wat betreft formuliertje invullen en in de rij staan…it is part of the game…