Visum voor Nepal

Beste ,
In juni '17 vertrekken wij voor ongeveer 10 dagen naar Nepal.
Wat is de beste / goedkoopste optie om een Visum voor Nepal aan te schaffen.
Een visum aanschaffen via bemiddeling van een Visumburo lijkt mij te duur.
Een visum persoonlijk ophalen in den lande bij het Consulaat lijkt mij te omslachtig.
Wij vliegen vanaf Bangkok naar Kathmandu.
Mijn bedoeling is om een Visum on arrival aan te schaffen.
Moet je dan eerst online een vragenformulier invullen ?
Ik heb begrepen dat je dit formulier moet invullen en verzenden.
Daarna ontvang je een bevestigingsmail.
Samen met het vragenformulier en de bevestigingsmail en een recente pasfoto moet je dit dan in Kathmandu afgeven bij de Immigratiedienst.
Ter plekke ontvang je dan een Visum ? Wat zijn de kosten hiervan ?
Is dit de beste optie ? Is er sprake van een lange wachttijd op het vliegveld van Kathmandu ?
Graag jullie hulp in deze.
Dank !

Via visumburo absoluut niet doen, nergens voor nodig.
Handigste manier en goedkoopst… inderdaad via site van Nep. immigratiedienst een toeristen visum
aanvragen voor 15 dagen. Vul alleen de vragen in met een * erbij… de andere zijn niet verplicht.
En daar kun je dan ook een pasfoto uploaden, anders werkt het niet. Met de mail die je meteen terugkrijgt
moet je op luchthaven KTM eerst naar loket om visa te betalen. Met kwitantie daarvan en je bar-code formulier
ga je naar visum-loket.
Het is in juni geen hoogseizoen, dus geen lange wachttijden.
Mocht het via internet nou toch niet lukken, dan kun je gewoon in de aankomsthal nog ouderwets een formulier invullen…
Ik weet dat een visum voor 30 dagen ca. 35 euro kost (je kunt in euro’s of dollars betalen) dus 15 dgn visum zal wel ong. de helft zijn.
Succes!!

Verzeker je er wel eerst van bij de luchtvaartmaatschapij dat ze je zonder visum meenemen.
Op Schiphol stranden is ook zo sneu.

dat is echt niet nodig. Wij komen al vanaf 1998 een paar keer per jaar in Nepal en geen enkele luchtvaartmaatschappij eist een visum voor Nepal,
omdat ze weten dat men dat daar bij binnenkomst kan halen.

http://online.nepalimmigration.gov.np/tourist-visa
Nog een beetje sneller dan de wachtrij bij de automaten op Tribuvahn airport. Visum voor 15 dagen kost $ 25
Succes met invullen!