Hoi Hoi,
Zoals de titel al aangeeft heb ik een vraagje over een visum in Nepal.
Ik heb op verschillende sites en boeken al gelezen dat je bij het consulaat/ambassade je visum kunt aanvragen. Maar bij andere reizen heb ik al vaker het visum bij aankomst gekocht. Dit wilde ik ook graag bij mijn reis naar Nepal te doen o.a. om kosten te besparen. Maar is er iemand die hiermee ervaring heeft. Ik vind op internet en boeken wel dat dit mogelijk is, maar ik wil graag weten hoe dit dan in zijn werk gaat en of dit niet te ingewikkeld is!?
Ik zou het heel fijn vinden als iemand hierop een reactie had!!
alvast bedankt
Groetjes Karlijn
ik had begrepen dat je alleen ter plekke aan de grens een visum kunt kopen als je over land komt, dus bij de grensovergrang tibet/ nepal en india/ nepal.
dat betekend dus, dat als je op Kathmandu vliegt, je dus per se dit visum al vantevoren moet hebben aangevraagd via de ambassade.
dat is wat ikzelf begrepen heb, maar weet ff niet meer waar ik dat gevonden heb, zelf nog geen ervaring…
wij gaan van tibet naar nepal en kopen ter plekke dus het visum, ook omdat we al 3 mnd voor inreis in Nepal vertrekken…
succes met uitpluizen
Je kan bij aankomst in de luchthaven van Kathmandu een visum kopen hoor. Dat gaat vrij vlug: gegevens invullen en ± 25 euro betalen.