visum regelen: amsterdam of Kathmandu

Hoi!

Ik weet dat hier al een topic over is, maar ik heb toch nog wat twijfels!
Ik ga voor het eerst intercontinentaal vliegen en heb nog niet veel reiservaring alleen.
Adviseren jullie mij om het visum in Amsterdam alvast te kopen (Moet er dan wel voor met de trein vanuit Groningen) of is het toch handiger om dit bij aankomst in Kathmandu te doen? Ik vlieg eerst met british airways naar Londen, dan met qatar van londen naar doha en dan van doha naar kathmandu. Gaan ze dan in londen of doha niet moeilijk doen dat ik nog geen visum heb?
Heeft iemand verder ervaringen met de lounge op Doha? Lijkt me prettiger dan midden in de nacht in de hal te moeten zitten!

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren!

Namaste,

Geen probleem om het in Kathmandu te halen. Is nog bijna de helft goedkoper ook. Je kunt er gewoon in euro’s betalen.
Op de vlucht van Doha naar Kathmandu delen de stewardessen al aanvraagformulieren uit, zodat je dat vast in kunt vullen. Soms moet je even wachten als het druk is, maar vanuit Groningen op en neer reizen kost je ook een hoop tijd.

De hal in Doha is heel prettig om te wachten. Er zijn ook een soort stilteruimtes, waar je een dutje kunt doen.

En in de hal van Kathmandu Airport liggen andere formulieren die je ook in moet vullen. Paspoort, pasfoto, euro’s en twee formulieren heb je nodig.

En mocht je je pasfoto’s vergeten zijn, dan kan je ze ter plekke laten maken.

hoeveel foto’s moet je meenemen? 1 of 2? Wij reizen vanuit Tibet naar Nepal en regelen ons visum daar aan de grens

Meestal heb je aan 1 genoeg (maar ik neem er altijd minstens 2 mee, je weet maar nooit…). Laat je in Lhasa voor weinig geld toch even een velletje maken :slight_smile:

Wij hebben het destijds bij het consulaat in Amsterdam gedaan. Maar zou het de volgende keer in Kathmandu doen. Wij moesten inderdaad ook met de trein naar Amsterdam, betaalden meer voor het visum en werden geholpen door een hoogst onaardige mevrouw ;).
Bij aankomst in Kathmandu bleek het heel makkelijk te zijn om daar een visum te krijgen.

Weet iemand hoe het met wachttijden zit als je het in Kathmandu regelt? Ik lees in het formulier van het consulaat dat de wachttijden erg lang kunnen zijn en dat je daardoor je bagage wel eens kwijt zou kunnen raken (omdat die op een gegeven moment van de band wordt gehaald)…

Ik kwam met een vlucht van Qatar aan op Kathmandu. De rij met visum was langer dan die zonder visum! Ik was dus ook heel snel aan de beurt! Voor de bagage heb je ook als het goed is voldoende tijd!

De rij voor mensen zonder visum kan wel eens lang zijn ja, vooral als er net voor jouw vlucht nog een vlucht is geland. Inderdaad halen ze dan de bagage van de lopende banden, maar die ligt dan ergens in de, niet heel erg grote, aankomsthal. Niets om je verder druk over te maken. Als je je bagage kwijt bent, dan is dat omdat hij ergens bij een overstap niet is mee gegaan, niet omdat ze hem in Kathmandu kwijt maken.

Oke bedankt!!