Wachttijd visumaanvraag Kathmandu

Hoi, omdat het aanzienlijk in prijs scheelt wil ik mijn visum in kathmandu halen. Ik vroeg me alleen af of ik hiervoor héél lang moet wachten op het vliegveld. Heeft iemand hier ervaring mee gehad? Alvast bedankt voor je reactie

nope. aantal formulieren invullen, betalen, stempelen en gaan met die banaan.

Helemaal eens met Jessica;

Alleen 2 kleine toevoegingen;

• 2 pasfoto’s,
  • Euro’s in kleine coupures

Happy travels,
Frank.

Ze zeggen altijd 2 pasfoto’s maar vragen er meestal maar eentje. Ik neem er ook iedere keer braaf minstens 2 mee…

Hoeveel Euro’s dienen dat (ongeveer) te zijn? Op fora doen verschillende bedragen de ronde, waardoor het mij niet duidelijk is of hier op dit moment een vast bedrag in Euro voor is.

Het is 40 dollar, de koers wisselt een beetje. Maar de laatste keer hadden ze zelfs losse euro’s wisselgeld. Nu zou het iets van 27 euro zijn.

Ik ben er volgende week, en zal dan een antwoord voor je neer zetten, ik denk dat het meer is dan 27 euro. Eerder 31 of 32 euro.

Ik ben er ook volgende week, arriveer 21 oktober.

Weet iemand of je in Kathmandu briefjes van 500 euro kunt wisselen ?

nee, niet aan te raden. Momenteel is er weinig geld in kathmandu. Dus neem het zo klein mogelijk mee. Check de andere post van wreiziger.

Is het niet mogelijk om bij een bank in Kathmandu een briefje van 500 euro te wisselen voor Nepal Rupee ? kan toch moeilijk een pakket met briefjes van 50 meenemen? ga namelijk voor 5 maanden op reis…

Waarom zou je zoveel cash meenemen dan? In Nepal zijn er nu wat pinproblemen, maar de rest van de wereld toch niet (of heb je een DSB pas:))
Dingen als je hotel kun je altijd nog met je credit card betalen, dat scheelt al een heleboel cash.

Ik zou ook niet zoveel geld meenemen. 200 euro voor noodgevallen, maar voor de rest een pinpas en een creditcard. Als je bestolen wordt ben je wel al je geld kwijt…

En in geval van nood heb je met moneytransfers binnen enkele dagen geld.

Ik scan voor de zekerheid al mijn documenten en die staan in mijn hotmail. zo heb ik in een noodgeval alles bij de hand, pasnrs ed.

Ik heb geen pinpas of creditcard, dus ben aangewezen op contant geld. Voor een reis van 5 maanden is dat inderdaad een flink bedrag, vandaar mijn voorkeur om een paar briefjes van 500 mee te nemen. Die zijn moeilijker te pikken dan een pakket met briefjes van 50. Ik neem ook fotokopien mee van paspoort e.d. In noodgevallen kan er altijd nog geld via Western Union gezonden worden. In ieder geval voor alle goede tips, ik neem ook wel wat briefjes van 100 en 200 mee, maar ga er toch van uit dat zelfs in Kathmandu bij een bank grote coupures te wisselen zijn.

:wereld:

Misschien is de aloude travellers cheque ook een goede optie.