Ik ben me aan het inlezen over het visum voor India, en er schijnt nogal moeilijk gedaan te worden over alles wat media-gerelateerd is.
Ik studeer namelijk Media & Entertainment-management… en aangezien je als student een kopie van je collegekaart bij je aanvraag moet voegen, ben ik bang dat ze hier moeilijk over gaan doen.
Is het handiger om mijn bijbaan op te geven, en student zijn te verzwijgen?
Kan iemand met India-ervaring hier iets nuttigs over kwijt?
India is inderdaad geen gemakkelijk land om een visum voor aan te vragen.
Afhankelijk van wat je er precies gaat doen, dien je een studentenvisum of een toeristenvisum aan te vragen.
Een studentenvisum is zeker meer werk echter dien je bij beide visums aan verschillende eisen te voldoen.
Ik heb 1x een studentenvisum van 6mnd en 1x een toeristenvisum van 3mnd aangevraagd (beide gelukt).
Gewoon zorgen dat je alles geregeld hebt en alles meenemen, dan komt het wel goed.
Mocht je een document, handtekening of wat dan ook vergeten, sturen ze je gewoon retour.
Je kan de aanvraag online doen maar dient deze vervolgens wel te printen en samen met de rest van de documenten te brengen.
Je hebt 2 keuzes, i) je laat het door een bureau doen (zij verzamelen met jouw hulp alle documenten en brengen het naar de ambassade) of ii) je gaat zelf.
Hoe dan ook, iemand zal er fysiek naartoe moeten.