Met spoed advies nodig!!

Beste mensen,

Ik vertrek volgende week naar India voor een stage van drie maanden. Nu heb ik op verschillende websites gelezen dat een studenten/werk visa over het algemeen niet wordt verstrekt door de Indiase ambassade, en dat studenten het beste een toeristenvisa kunnen aanvragen.

Nu ben ik gisteren naar de visum dienst in Den Haag gegaan en heb een toeristenvisa aangevraagd (heb wel aangegeven dat ik een student ben om toch zo eerlijk mogelijk te blijven). Nu ben ik zojuist gebeld met het bericht dat de ambassade wil dat ik even op gesprek kom! Volgens de dame aan de telefoon gebeurd dit dagelijks en is het omdat ze bang zijn dat ik vrijwilligerswerk ga doen.

Ik heb het toch even gegoogled, en las op iemand’s blog dat hij in India daar problemen mee heeft gekregen toen de politie zijn (toeristen)visa controleerde terwijl hij op een school werkte, waardoor hij moest vertrekken.

Ik ben, zoals je wel zult hebben geraden, nog nooit eerder naar India geweest, hoewel ik wel in Azie heb rondgereisd. Weet iemand hier meer over of heeft iemand hier ervaring mee? Wie kan mij vertellen wat de slimste manier is om hiermee om te gaan?

Alvast bedankt!

Alex.

Doen alsof je neus bloed. Je gaat op rondreis, absoluut niet zeggen dat je vrijwilligerswerk gaat doen. De kans dat je aangehouden wordt is er, maar in mijn optiek verwaarloosbaar.

Een interview is idd af en toe gebruikelijk. Dus in dat opzicht geen zorgen.

Veel plezier…

Eerlijk gezegd heb ik dat tijdens mijn stage in Cambodja en Australië ook op een toeristen visum gedaan.

Ik heb ook begrepen dat het erg moeilijk is een studentenvisum te regelen.
Veel studenten doen dan ook gewoon een toeristenvisum van 3 maanden.
Dus ik zou gewoon zeggen dat je lekker gaat rondreizen en dat je misschien nog een meditatiecursus gaat volgen :slight_smile: