ben een beetje enthousiast geweest vandaag… heb spontaan een ticket geboekt naar India voor eind oktober oor 1 maand, maar had daarna pas door dat ik een visum nodig heb! Stom, stom normaalgesproken veel oplettender.
Moet er dus een aanvragen maar kan dat pas begin oktober doen in NL, want ben nu aan het werk in Frankrijk! Waar kan ik het beste een visum halen? Moet dat bij het visumburo of kan ik ook even langsgaan bij de ambassade in Den Haag?
Hoop dat iemand me kan helpen!
Leuk he, zo’n spontane boeking, maar ik kan het me voorstellen, India is ook zo fascinerend. Maar zo snel mogelijk naar de ambassade lijkt mij en heel veel plezier tijdens en voor je reis.
Je haalt het inderdaad in Den Haag. Je moet wel 2 pasfoto’s meenemen geloof ik en dan kan je de volgende dag je paspoort + visum ophalen. Let wel op, het is niet gratis! Ik weet helaas niet meer hoeveel het kost, maar neem maar tenminste 50 euro in gedachten!! Ik weet het echt niet meer, maar weet nog wel dat het veel was. Wij moesten met z’n vijven eentje hebben en dat was dus een behoorlijk bedrag allemaal samen.
groetjes
Hilde
ps veel plezier in India.
Goed zo, spontane acties zijn altijd de leukste. Maar geen zorgen, ik vertrek dinsdag as naar india en heb begin deze maand mijn toeristen visum aangevraagd. Gewoon paspoort via de post aangetekend versturen naar de ambasade in Den haag met €50, 2 pasfoto’s, ingevuld aanvraagformulier, en retourenvelop met ingevult formulier om aangetekend terug te laten sturen… instructies kan je vinden op http://www.indianembassy.nl/IE_visa_cons.htm
Ik stuurde mijne geloof ik op een donderdag en kreeg m de dinsdag daarna al terug.
Je kan het visum ook aanvragen via het reisbureau. Scheelt je een halve dag in DH wachten op je visum. Kost 30 euro extra, maar voor mij was het prima. Kom zelf uit Zwolle en aan benzine + dag vrij van werk, was ik zowieso meer kwijt geweest.
Tevens is het nu zo dat je zelf geen visum meer kan aanvragen i.v.m. de aanslagen daar een aantal weken geleden. Via het reisbureau/visumbureau kan het wel OF je moet persoonlijk langsgaan, maar ze zijn wel strenger geworden. Wij moesten onze visumaanvragen opnieuw invullen, omdat we soms ergens een streepje hadden gezet i.p.v. “none” of “no”.
Als je tussen 9.30 en 10.00 je spulletjes bij de ambassade in Den Haag inlevert (2 pasfotos - €50 - en uiteraard je paspoort) kun je dit dezelfde middag na 15.00 ophalen. Kun je nog gezellig een stukje Den Haag bekijken.
opsturen lijkt mij gheen optie als je in Frankrijk zit, heb je ter plekke nodig.
goeie reis