Visum voor mijn last minute India

Over exact anderhalve week wil ik een Franse vriend opzoeken die studeert in Delhi. Ik ga maar voor 1 week, maar nu wees hij me op een verplicht visum. :mad: Heeft er iemand ervaring met het op korte termijn aanvragen van een visum? Ik heb al op de site van de ambassade gekeken, maar ik kan bijvoorbeeld nergens vinden hoe lang het duurt voordat je visum klaar is. En dien je ook echt een bankafschrift te laten zien, ook al ga je maar voor een week?

Gr. Carine

Hallo,

Kost bij de visumdiensten in Den Haag en Amsterdam 2-3 werkdagen. Zelf brengen en halen van je paspoort, goedkoper en veiliger.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Als je naar de ambassade gaat in Den Haag krijg je meestal dezelfde dag het visum. Al ga je maar voor één week, de procedure blijft hetzelfde. Je krijgt een visum voor 3 maanden.
Via de post aangetekend versturen is ook een prima manier maar daarvoor is de tijd misschien tekort. IK heb de afgelopen keer ook een werkgeversverklaring meegestuurd met daarin vermeld dat ik alleen om toeristische redenen ging en je moet zelf ook een verklaring ondertekenen die je kunt downloaden via bv. een visumbureau. Succes ermee!

Zou écht het buro kiezen. Kost ietsje meer dan ambassade maar ze geven tenminste service. De ambassade (waar Sandya naar toe moest omdat ze geboren is in een buurland van India, ook al is ze nu NL) heeft een -1 gescoord bij ons qua klantvriendelijkheid. Rijen, telefoon wordt botweg niet opgenomen, die ene keer dat ze opnemen is het ‘wij geven geen info tijdens telefonisch spreekuur, wij bellen wel als het zo ver is en mocht u door ons de reisplannen moeten aanpassen dan is dat uw probleem’ en ga zo maar door…

Sukses,

[Sandya] & <Erik>

Wij zijn 2 jaar terug ook bij de ambassade geweest… echt totale chaos, alsof je al in India bent :s