Visum

Hallo,

In sept. vliegen we voor een maand naar Bali. We vliegen met Garuda via Abu Dabhi, Jakarta naar Denpasar.
Moeten we als we aankomen in Jakarta daar een visum kopen?

Weet iemand of je bij Garuda online in kan checken en tevens stoelen kan reserveren? Ik kan het op de site van Garuda niet vinden.

Groet Andries

Hallo bij garuda kun je inderdaad online inchecken en stoelen reserveren.
Wat betreft visum weet ik eerder was het zo dat het visum in denpasar geregeld word.
Vroeger deed nl garuda het in het vliegtuig zelf.
gr yolanda

Hoi Yolanda,

Bedankt voor je reactie. Weet je waar ik wat kan vinden v.w.b. het online inchecken en stoelen reserveren?

groet Andries

Hallo andries,

heb inderdaad een fout gemaakt met inchecken en stoelen! Heb laatste keer vanuit bali naar amsterdam bij sanur beach ingechecked.
Zo ver als ik nu weet kan het nog niet vanaf Amsterdam. Ik vlieg nu ook weer met Garuda en ben er eerlijk gezegd nog niet mee bezig geweest.
Wel heb ik bij het boeken van de vlucht meteen plaats gereserveerd dat is wel gebeurd.

Er kan sinds kort ingecheckt worden vanaf AMS, te vinden op de website van Garuda zelf.

Beste axzel,

Ik heb op de site van Garuda gekeken, maar ik kan alleen vinden dat je voor binnenlandse vluchten online in kan checken. Als ik het verkeerd heb, laat me dan aub waar ik het op de site van Garuda kan vinden.

groet

http://www.garuda-indonesia.com/nl/en/ssci.page?

Daar kun je inchecken, ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar een medewerker van Garuda NL vertelde mij dat het sinds kort ook mogelijk is om vanaf AMS online in te checken. Let op, slechts 24 uur voor de vertrektijd van je eerste Garuda vlucht kun je online inchecken dus nu nog niet.

Hè bedankt man. Ga ik zeker proberen. Laatste vraagje, kan ik dan ook stoelen reserveren?

Groet

Volgens de Garuda medewerker is dit mogelijk ja.

Hè Axzel,

Zit momenteel op Bali en het online inchecken en zelf je stoel(en) uitkiezen bij Garuda ging perfect. Nogmaals mijn dank voor de tips!

Zal het voor de terugreis weer proberen.

Groet Andries

Dit werkt alleen als je direct geboekt hebt bij Garuda. Dus niet bij een groeps/pakketreis via een reisbureau…

Via Wereldwijzer app

Ik heb mijn reis niet rechtstreeks bij Garuda geboekt maar online bij Expedia. Werkt dus perfect!!

Hallo,

Weer terug in Holland. Ook het online inchecken en stoelen reserveren voor de terugreis met Garuda verliep vlekkeloos!

by the Way: een prima maatschappij ( Garuda ) met uitstekende service, voldoende beenruimte een vriendelijk personeel aan boord.

Inderdaad een prima maatschappij dat Garuda! Zeer vriendelijk en servicegericht personeel. Zeer goed eten, al lees ik in reviews nog wel eens negatieve berichten hierover. Tja je gaat naar Indonesie, met een Indonesische maatschappij, kijk dan niet gek op dat je dan Indonesisch eten krijg. Hef is tenslotte geen Turkse Rivièra vlucht met hollandsch voer…
Wij hebben vorig jaar via een reisbureau (Thomas Cook of D-reizen) geboekt.
Dat is dus echt af te raden! Je kunt nl niet online inchecken of je stoelen reserveren. Ook niet bij inchecken. Gelukkig konden we met vier gezinnen een stoelendans houden want iedereen zat zo ongelooflijk onhandig tov elkaar. Op de terugreis stomtoevallig met dezelfde gezinnen eenzelfde stoelendans gehouden. Dus dit jaar boeken we vlucht en accommodatie zelf en niet via een reisbureau. Lijkt vooralsnog ook nog een stuk goedkoper.

Via Wereldwijzer app

Via Garuda niet meer mogelijk om visum in het vliegtuig of in A’dam te regelen. Aangezien ze via Jakarta vliegen en je daar meestal genoeg tijd hebt om je visum te regelen. Heb nog wel een tip, ben net in Gili Meno geweest en Lombok (het was fantastisch), ik kwam er een dag voor mijn vlug achter dat je paspoort nog minstens 6 maanden geldig moet zijn voor een visum…Voor velen zal dit ongetwijfeld bekend nieuws zijn, voor mij was dat niet het geval! Via een spoedprocedure mijn paspoort moeten aanvragen en vlucht moeten wijzigen!

Beste mensen,

Van diverse kanten gehoord dat al m.i.v. April 2015 het visum voor 30 landen (waaronder Nederland) voor Indonesie wordt afgeschaft.
Heeft iemand dit ook al gehoord of gelezen?
Ben heel benieuwd!!!

Groet

Hallo,

Ja ik ben zelf reisagent en heb hier ook bericht van gekregen.
Zou toch weeral een kost minder zijn voor de reis :slight_smile:

Er staat een berichtje elders op dit forum. Voor zover ik weet is de precieze datum niet bekend (‘ergens in april’). We gaan het zien.

De zwakke euro zal je meer geld kosten dan de US$ 35 voor het visum je oplevert…