Jakarta Airport

Beste allemaal,

Ik heb een paar vragen voordat ik met Garuda 1e kerstdag naar Bali op vakantie ga:)

Aangezien ik moet overstappen op Jakarta voor mijn vlucht naar Bali, is mijn vraag of die gate ook gewoon op het international airport ligt aangezien ik vermoed dat dit een binnenlandse vlucht is ipv een internationale.
en,
Heeft iemand ervaring met Visum kopen op jakarta hoelang dit ongeveer duurt en waar dit te doen aangezien VOA bij Garuda sinds vandaag (22-12-2011) niet meer mogelijk is.

Alvast bedankt!!

Mvg,

Nard

Nard,
In het vliegtuig krijg je 2 formulieren 1 voor het visum en een voor de douane.
Als je bij de doorgang komt is er rechts een loket waar je moet betalen. Neem per persoon € 20 en €5 mee.Meestal is het € 20 als je te veel geeft krijg je de rest in Ir terug, tegen een onvoordelige koers. Hierna kun je in de rij gaan staan voor je visum. Als je dat heb loop je door naar de bagageband en bij de uitgang moet je meestal het douane formulier inleveren. Ook moet je het kofferrecu laten zien zodat ze kunnen controleren of je wel je eigen koffer hebt. Zouden ze meer moeten doen. Ik zou dan in de hal wel wat wisselen anders kom je niet ver. De meeste binnenlandse vluchten gaan van een andere terminal. Er rijdt een gele shuttlebus rond, ook kun je als je laat bent een taxi nemen. Er is ook een ander vliegveld, ik zou goed nakijken waar vandaan je weer vertrekt want dat is wel even rijden zeker in de spits. Ik begrijp dat je met Garuda vliegt, dan heb je kans dat je koffer ook automatisch doorgaat als je bij hen ook de vervolg vlucht geboekt heb.

Hoezo is t niet meer mogelijk bij garuda? Ik begreep van de week nog toen ik boekte dat je je visum in t vliegtuig krijgt?

Op hun site staat nog steeds dat ze je stempel gewoon in het vliegtuig geven.

Ik had gebeld met garuda en per 22 december is het niet meer mogelijk hebben ze mij verteld.

Zie ook Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk voor een bevestiging van Garuda.

Er staat wel meer op hun site, bijvoorbeeld het blokje nieuws, als je daarop had geklikt had je kunnen lezen dat er op 21/12/2011 om 19:09 (1 dag eerder dan jou reacties hierboven) het volgende is geschreven:

[FONT=Verdana][FONT=Verdana]Garuda Indonesia stopt met ‘Visa aan boord’ service vanuit Amsterdam

Ingezonden door fuse op wo, 12/21/2011 - 19:09

Vanaf 23 december 2011 stopt Garuda Indonesia met het aanbieden van de ‘Visa aan boord’ service op vluchten van Amsterdam naar Jakarta. Het hoofdkantoor van Garuda Indonesia komt tot deze beslissing, nadat duidelijk is geworden dat de service in verband met het vroege aankomsttijdstip in Jakarta overbodig is.

De ‘Visa aan boord’ service is speciaal gecreëerd door Garuda Indonesia en biedt de passagiers de mogelijkheid tot een snellere toegang tot Indonesië. De lokale aankomsttijd in Jakarta van de GA089 uit Amsterdam is 08.05 uur. Het hoofdkantoor van Garuda Indonesia heeft daarom besloten ingaande 23 December de ‘Visa aan boord’ service te beëindigen in verband met deze vroege aankomst.

De passagiers van Garuda Indonesia zullen echter onverminderd worden onthaald met de hartverwarmende service aan boord. Verder kunnen zij natuurlijk blijven genieten van de voordelen van het uitgebreide netwerk aan bestemmingen binnen de Indonesische archipel en daarbuiten. Ook heeft Garuda Indonesia de Archipelago actie nog 3 maanden verlengd, waarbij passagiers 50% korting op binnenlandse vluchten en 1 gratis stop-over in Jakarta of Dubai ontvangen, bij reserveringen die gemaakt zijn in combinatie met een internationale vlucht vertrekkende uit Amsterdam.
[/FONT][/FONT]

Thanks! Dat word braaf in de rij staan:chin:

Nou dat valt nogal mee… Het wachten bij de transitbalie voor mijn vlucht naar Padang duurde tweemaal langer:mad:

Hallo allemaal.
Gisteren ook onze tickets geboekt en aankomst om 15.30 in Jakarta. Dezelfde dag willen we nog naar Yogyakarta doorvliegen. Ik heb tickets gevonden voor later op de dag Batavia air , lion air. mijn vraag is nu hoeveel tijd we zeker nodig hebben tussen de 2 vluchten want we willen zeker in Yogyakarta graken dezelfde dag en dit nu al boeken ( kwestie van volgeboekt terplaatse in juli ).
is het niet spijtig dat ik de 1000 eilanden : Pulau Seribu dan oversla (noorden van jakarta)? we gaan wel nog naar de Gili eilanden en Labujan bajo op flores en lombok :dag:

Alvast bedankt

Ik zou zeker 3 uur speling nemen. Als het druk is bij de visums ben je zo maar een uur kwijt. Vervolgens moet je met de gele bus (of als het erg krap is een taxi)naar de andere terminal. Mits de vervolg vlucht ook van sukarno vertrekt.
Ook gaan de binnenlandse vluchten net zo makkelijk te vroeg als te laat.

1 like

Als je tickets boekt Jakarta-Yogyakarta bij Garuda bespaar je aardig wat tijd omdat die vlucht vertrekt vanaf dezelfde terminal. Het is ietsjes duurder…:chin:
Bijvoorbeeld in juli met Garuda vertrek Jakarta GA218 19.30 uur aankomst 20.35 uur. De prijs ligt, afhankelijk van de dag, tussen de Rp700.000 en Rp900.000. Dan heb je ruim de tijd.
Je kunt jullie vlucht nu al boeken op de website van garuda.nl.

Website van Garuda Indonesia vind je HIER. Dus NIET Garuda.nl.:chin: