Reizen vanaf vliegveld Jakarta en Denpasar naar hotel

Wij(vrouw en kind van 2 jaar) gaan in april voor het eerst naar Indonesië en de plekken die wij willen gaan bezoeken is Jakarta en Bali(Kuta).

Ik vroeg mij af hoe wij het snelst vanaf het vliegveld Soekama-Hatta naar ons hotel in Jakarta gebracht kunnen worden. Dezelfde vraag is ook van toepassing als we naar Bali gaan. Hoe komen we het snelst van het vliegveld Denpasar naar ons hotel in Kuta?

Werkt het ongeveer hetzelfde als in Maleisië(voor de kenners onder ons). Naar het buiten lopen kom je een balie tegen waar je moet aangeven naar welk hotel je gebracht wil worden en vervolgens kon je een ticket/bon kopen. Deze bon moest je vervolgens bij de georganiseerde blauwe taxi auto’s afgeven en wordt aangegeven welke auto je moet instappen. Uiteraard werden wij bij de uitgang ook aangesproken door andere taxichauffeurs, maar wij willen liever alles georganiseerd en geordend laten verlopen.

Is er zoiets ook op het vliegveld van Soekama-Hatta en Denpasar?

Uiteraard heb ik nog andere vragen over accommodaties en bezienswaardigheden, maar die zal ik in de desbetreffende subforums stellen.

Er zijn inderdaad dergelijke balies op die vliegvelden.

Dat is in ieder geval goed om te lezen. Enig idee wat de kosten daarvan zullen zijn?

vanaf Jakarta naar de stad kan met bluebird op de meter voor 150,000 -200,000 rp. met de bon weet ik niet.

Bali naar Kuta was de laatste keer 50,000 rp geloof ik, misschien is het nu 60,000?

Hoe zit het met je visum aanvragen? Ik lees hele enge verhalen over lange wachtrijen in Jakarta.

wanneer je een ticket het land uit hebt en niet langer dan 30 dagen blijft, krijg (koop ;)) je gewoon een visum on arrival.

Wil toch wel, na onze reis, graag terug naar ons kikkerlandje…;).
En waar koop je die visa? Ik las iets over dat je het bij een bank kon kopen en vandaar uit over een speciale lane kon doorlopen?

Want de wachtrijen bij immigratie zijn volgens mij niet kort te noemen.

Ik heb nooit langer dan een half uur gewacht. Valt allemaal best mee!

Inderdaad aan een loket je visum kopen, doorlopen naar de douane, dan krijg je een stempel en klaar. O ja, je moet ook zo’n imigratieformulier invullen, dat ken je wel van Maleisië.

Yep, bij Maleisië hebben we toen in het vliegtuig een formulier ingevuld. Bij de douane heb ik het formulier afgegeven en stempel in de paspoort gekregen en vervolgens konden we doorlopen.

Valt het ook te combineren door bijvoorbeeld dat ik de visum ga halen bij het loket en dat mijn vrouw al aansluit voor de rij van de douane. Vervolgens voeg ik mij daarna bij haar in de rij. Scheelt wellicht tijd…:biggrin:

als je zo’n haast hebt tijdens je verblijf, dan kun je beter niet naar Indonesie gaan. in Indonesie doet men aan ‘pelan-pelan’ en ‘jam karet’. :wink:

Het gaat niet zoweer om haast, want in het vliegtuig zal ik ook een paar uur moeten zitten…:slywink:
Maar als je het beide kunt combineren, dan is het mooi meegenomen. Uit ervaring van al mijn andere reizen, dan weet ik dat geduld een schone zaak is…:smile:

En… levert ergernis op bij andere wachtenden.
Overigens is de visa procedure aardig omslachtig. Bijvoorbeeld de laatste keer in Medan. Er zijn 2 loketten, een om te betalen dan krijg je een bewijs van betaling, vervolgens naar loket nummer 2 met paspoort en het bewijs. Dan wordt er een soort etiket in het paspoort geplakt. Dan ga je in de rij staan voor de Immigrasi (niet douane), ben je dat gepasseerd haal je je koffer op en via de douane het vliegveld af.:slapen::chin:
Mijn advies: laat alles lekker over je heen komen en haastige spoed is zelden goed! :vak01:

Een visa koop je op het vliegveld bij aankomst (30 dagen visa) of bij de Indonesische ambassade in Den Haag (60 dagen visa) of indien je met Garuda vliegt op Schiphol, vervolgens krijg je tijdens de vliegreis visa in je paspoort en loop je fluitend rechtstreeks naar de Immigrasi…
De wachtrijen vallen best mee, er zijn afhankelijk van de gelijktijdige aankomst van grote vliegtuigen, meerdere immigrasiambtenaren op hun post.
Als alles soepel verloopt sta je nog een hele poos op je koffers te wachten dus…

Mijn rugzak met geduld erin heb ik altijd bij me op vakantie.

Jenny en Sumbar bedankt voor de informatie over het transfer en de visum aanvraag. En nu op zoek naar een geschikte hotel in Jakarta en Bali(Kuta). Any tips?

Dat is heel belangrijk en ik hoop dat die groot genoeg is! Fijne vakantie.:vak01: