Wij vliegen met Garuda via Dubai en Jakarta naar Bali. Weet iemand of de bagage in Amsterdam doorgelabeld wordt naar Bali.
Ja hoor, dat geldt altijd als je met 1 airline vliegt.
Echter: Jakarta is overstap van internationale vlucht naar binnenlandse vlucht. Het is niet uitgesloten dat je, zoals bijvoorbeeld in India en USA geldt, dan wél even je bagage van de band moet halen en door douane brengen. Direkt daarna is dan weer een ‘baggage counter’ waar je hem afgeeft, mét het label dat tot aan Denpasar gaat er nog om zittend. Dus nooit dat je helemaal opnieuw moet inchecken, als het goed is heb je in Amsterdam ook al de boarding card voor Jakarta-Denpasar gekregen.
Hopelijk weet iemand anders hoe het precies in Jakarta zit.
Sukses,
<Erik> & [sANDYA]
Een paar dagen geleden heb ik aan Garuda Nederland dezelfde vraag gemaild en het antwoord was:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Helaas word uw baggage niet rechtstreeks doorgelabeld. U dient uw baggage op te halen in Jakarta en opnieuw in te checken.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geinformeerd.
Salam | Kind regards | Met vriendelijke groeten,
Michelle Balmaceda
Reservation and Ticketing Officer (0)20-5502600| +31 (0)20-5502666
Een boardingcard wordt al op Schiphol verstrekt voor beide vluchten. Met een boardingcard kun je aan de bali van Garuda in vertrekhal 3 op Schiphol een voucher voor een visa kopen en aan board wordt dat in je paspoort gestempeld. :vak01:
Bedankt voor het antwoord. Dat valt dan wel mee. Ik ben er klaar voor…alhoewel vliegen nooit mijn hobby wordt.
Ik heb zin in de zon en de mooie natuur op Bali.:zon02:
Even een correctie op mijn posting van gisteren. Ik was in het WTC op Schiphol en vroeg bij Garuda Nederland hoe het nu precies in zijn werk ging met de koffers in Jakarta.
Hierboven staat de juiste procedure!>>>
Net terug ( febr) wel doorgelabeld, maar toch van de band halen in Djakarta.
Beste Tonstegers. Omdat je onlangs gereisd hebt naar Bali weet je misschien ook of je dan in Jakarta (ondanks 't in 't vliegtuig al verstrekte visum) toch in Jakarta weer door de douane moet? En vraag 2: Kom je in Bali op domestic aan of internationaal? Dit laatste is voor de ophalers handig om te weten. En vraag 3: Neem aan dat je in ieder geval in Bali NIET door de douane hoeft?
Alvast hartelijk dank voor je antwoord en vriendelijke groeten,
Karin
En nu weer een heel jaar verder zijn, hoe zijn de regels 2012? Is er ook een visum nodig voor Bali?
Hoi Karin,
Afgelopen augustus zijn we ook via Jakarta naar Denpasar gevlogen, en toen moesten we inderdaad onze koffers opnieuw op de band leggen voor de vlucht naar Denpasar.
Vraag 1: Dus, bij aankomst in Jakarta de koffers van de band halen, en deze voor de (domestic) vlucht (3 uur later) naar Bali weer inchecken.
Trouwens is het verstrekken van een visum in het vliegtuig (alleen Garuda) niet meer mogelijk sinds een tijdje heb ik begrepen!
Visum kun je wel op Schiphol aanvragen, maar wordt pas geldig bij aankomst in Bali.
Vraag 2: Voorzover ik weet is er geen verschil bij aankomst tussen domestic of internationaal, er is alleen een gedeelte arrivals en departure…
Vraag 3: Bij aankomst in Bali moet je juist wel door de douane, omdat je tijdens je verblijf in Jakarta ‘in transit’ passagier was.
Op Bali wordt dus ook je visum afgehandeld en niet in Jakarta!
Trouwens, wat is de reden om niet door de douane te gaan?, het is alleen even je paspoort laten zien met de nodige stempels en meer niet…
Ik hoop dat ik je hiermee wat verder help, trouwens dit was de situatie afgelopen augustus/september toen ik 4 weken in Indonesie was.
M.v.g,
A.:dag:
het is wel jammer dat garuda het niet meer in het vliegtuig regelt nu moeten we en de koffers van en op de band regelen en het visum en weer snel naar het vliegtuig om verder te reizen jammer
.
Trouwens is het verstrekken van een visum in het vliegtuig (alleen Garuda) niet meer mogelijk sinds een tijdje heb ik begrepen!
Visum kun je wel op Schiphol aanvragen, maar wordt pas geldig bij
Ik heb vrijdag naar de vakantiebeurs geweest, en bij de stand van Garuda, heb ik de info gehad dat de visum nog altijd aan boord >>> met stempel in je paspoort wordt gegeven. grt…
Ik heb van Garuda op de vakantiebeurs anders gehoord!!! Het visum wordt NIET meer aan boord afgehandeld. Je moet dit op de vlieghaven doen. Mij is nog niet duidelijk geworden omdat de berichten elkaar tegen spreken of je het al in Jakarta moet doen of dat het pas op Bali hoef te gebeuren. Want zoveel tijd heb je niet om over te stappen en tel daarbij dat je je bagage van de ene band af moet halen, door de douane, opnieuw inchecken voor de vlucht naar Denpassar, als je dan ook nog je visum moet regelen… mis je je vlucht
Je moet je visum regelen zodra je het land binnengaat. Je zegt het zelf al: je gaat door de douane, dus het land in.
Als je via Jakarta naar Bali vliegt, moet je dus in Jakarta je visum regelen.
Trouwens wel vreemd dat nergens staat dat als je met Garuda vliegt je op Jakarta door de douane moet!
Nog even voor alle duidelijkheid:
[ol]
[li]Op Jakarta haal je je koffers op en ga je door de douane.
[/li][li]Je regelt het visum op het vliegveld voordat je door de douane gaat?
[/li][li]Op Bali kun je direct door de douane met je visum in het paspoort.
[/li][/ol]
Vraagjes:
[ul]
[li]Waar regel je precies het visum en wat zijn de kosten?
[/li][li]Bij het boeken van een ticket waar staat dit vermeld?
[/li][/ul]
Ja Pelpinda,
Kan ook ik door de bomen het bos niet meer zien.
- waar visum ophalen, betalen en laten afstempelen
- in Bali nog steeds in de (heel lange) rij om door de douane te komen?
Alvast bedankt voor jullie uitleg. >>>
Vorig jaar mei reisde ik met Garuda via Jakarta naar Padang. Toen was het nog mogelijk een VOA op Schiphol te kopen. Dat is helaas verleden tijd!
De procedure is nu: voor het melden bij de IMMIGRASI (dus niet de douane…) op het vliegveld Soekarno-Hatta (CGK) kun je een VOA kopen voor €20 of US$ 25. Vervolgens kom je bij de immigrasi beambte die jouw VOA van een stempel voorziet. Daarna haal je je bagage van de band en nog geen 100 meter verder check je die weer in voor Padang (in mijn geval) of Denpasar of elke andere bestemming in Indonesië. Dan ga je naar de incheckbali voor je volgende vlucht. Pas op je eindbestemming kom je door de douane. :vak01:
Afgelopen jaar in november heb ik gevlogen met Garuda van Amsterdam via Dubai , Jakarta en vervolgens naar Bali.
Ik heb geen enkel moment aan mijn koffer gedacht om die ergens opnieuw in te checken.
Daar was ook geen melding van gemaakt op Schiphol.
Ik zag wel veel mensen in Jakarta sjouwen met hun bagage maar ik dacht, die zullen wel een andere bestemming hebben.
In Denpasar lag de koffer gewoon op de bagageband…
Je ziet als je niets doet gaat het soms ook goed.
Bij mij geldt zekerheid voor alles, je zou maar zonder koffer zitten in een land met incourante maten voor europese begrippen.
In mijn geval werd er bij het inchecken op Schiphol duidelijk verteld dat de koffers in Jakarta op de band werden gezet.
Je hebt dus gewoon mazzel gehad…:vak01:
Ik weet nu hoe het zit. We zijn net terug uit Bali.
Ook al is het vliegtuig te laat je wordt aan alle kanten geholpen door het grondpersoneel in Jakarta. Vergeet echter niet zodra je geland bent eerst je visum te regelen, daarna je bagage van de band halen, door de douane en dan naar de transit bali om je koffers af te geven en een nieuwe boardingpas te krijgen. Je wordt continue de weg gewezen naar de volgende stap. Dus geen zorgen!!>>>
denk er wel om dat die grond mannetjes geld willen zien wij gaven 2 euro maar ze wilden eigenlijk briefgeld dus wees gewaarschuwd