Visum in luchthaven

Hallo iedereen

In oktober ga ik samen met enkele vrienden naar Java en Bali. Het is zo dat ik om 15.15u met Qatar toekom in Jakarta. (internationale vlucht)
Vervolgens nemen we een binnenlandse vlucht diezelfde avond om 18.25 nog van Jakarta naar Yogjakarta met Garuda.

Ik heb op dit forum al vanalles gelezen over de aankoop van een visum in de luchthaven maar nu is mijn vraag: koop ik deze dan aan in Jakarta?
Ik veronderstel van wel maar wou toch nog even polsen.
Zou ik vervolgens nog moeten wisselen van terminal? Waarschijnlijk wel?

Alvast bedankt voor de info!

Ja, je kan een visum kopen op het vliegveld (als je niet langer dan 30 dagen blijft). Dit kost US$ 25. Zorg dat je dit bedrag contant bij je hebt, in dolars of in euro’s. Indien nodig dan krijg je wisselgeld terug (in rupiah). Ja, je moet van terminal wisselen. Vraag even in Schiphol of je bagage doorgelabeld wordt of niet, ik heb het wel eens gehad dat ik DACHT dat mijn tas in een keer door zou gaan, maar dat ik hem toch zelf door de douane moet dragen en opnieuw in moest checken.

Wat Jenny zegt is correct. Je komt in Jakarta het land binnen en moet daar dus een visum kopen. Je moet inderdaad van International naar Domestic lopen. Controleer goed of je bagage wordt doorgelabeld.
Als ik me niet vergis is de Garuda vlucht van 18.25 de laatste vlucht naar Yogyakarta. Ga dus als je aankomt zo snel mogelijk door naar Domestic want als je deze vlucht mist of als deze overboekt is kan je de volgende dag pas verder naar Yogyakarta. Daar wordt wel eens misbruik van gemaakt. Als je wilt inchecken dan krijg je ineens te horen dat de vlucht vol is. Niet accepteren en hen het probleem laten oplossen.

Hoi Pauline,

Voor zover ik weet zal je koffer niet in een keer doorgaan naar Jogja, omdat Qatar Airways en Garuda volgens mij geen samenwerking hebben. In Jakarta zul je dan eerst langs de immigratie (visum kopen, paspoort afstempelen) moeten, dan je koffer ophalen en dan door de douane. Je bent dan buiten bij terminal 2D. Voor de vlucht van Garuda naar Jogja moet je vervolgens naar terminal 2F. Dat is simpelweg de andere kant van hetzelfde gebouw, 200 meter lopen ofzo.

Groeten, Erwin

Ik sluit me aan bij Erwin voor wat betreft de koffers. Door labelen wordt alleen gedaan als je met dezelfde airline doorvliegt, maar met een ander toestel, dus over moet stappen.
Zoals bijv als je met Emirates vliegt naar Dubai en dan met een ander toestel verder naar Jakarta.

Hallo,

Hoe zit het als je 60 - 90 dagen wilt blijven? Moet je dan toch eerst bij de ambassade te Den Haag een visum regelen?

O ja, nog een vraagje. weet iemand hoe Soelawesi (m.n. Manado) is? (veiligheid, gezellig, mooi, aardige mensen, kosten guesthouse / eten / etc)

Groeten,
Gerard