Wij zijn net terug van een vakantie naar Bali en onderstaand een update vwb uitreisvisumkosten, overstappen Kuala Lumpur, vliegen met Malaysien Airlines.
Uitreisvisum:
Als je vanuit Bali naar een ander land vliegt hoef je maar éénmalig 100.000 roepia per persoon uitreisvisum te betalen. Vlieg je echter met Garuda betaal je van Bali naar Jakarta 75.000 roepia per persoon en in Jakarta moet je nog een keer 100.000 roepia per persoon betalen.
Overstappen Kuala Lumpur is super eenvoudig. Zodra je aankomt kijk je op de borden net als op Schiphol en daar staat heel duidelijk aangegeven. op de terugweg moesten we met het treintje maar dat wijst zich ook vanzelf.
De verzorging aan boord bij Malaysien is gewoon super te noemen, je kunt van alles krijgen de hele nacht door staat in het keukentje een groot blad met glazen water en vruchtsapjes. Wijn en bier is ook vrij verkrijgbaar. Alleen de stoelen staan wel dicht op elkaar dat was een beetje vervelend.
Dat is altijd zo als je via Jakarta vliegt, dus ook bij andere maatschappijen dan Garuda. Je betaalt zowel departure tax voor een binnenlandsvlucht (naar Jakarta toe) als voor een internationale vlucht.
Hey Jenny, ik wil in april naar Bali gaan en vliegen van Brussel naar Jakarta. Dan boek ik een vlucht via Asia airlines naar Bali. Wat is dat allemaal met die uitreisvisum want dit is voor mij de eerste keer naar daar?
Een uitreisvisum bestaat niet. Je moet alleen departure tax betalen, dus een bedragje als je het land verlaat. Zorg dat je wat cash over houdt aan het eind van de reis, dan is er niks aan de hand.
En weet je toevallig of iedereen een visum krijgt? Wat ik wil zeggen is dat ik samen met een vriendin van Thailand naar Bali ga en ik heb al horen vertellen dat het soms problemen geeft als Thaise dames een visum willen krijgen.
Ja ik heb juist gelezen dat personen van de Aziatische landen, gelijk Thailand, geen visum nodig hebben als zij minder dan 30 dagen in Indonesië willen verblijven.
Nee niet iedereen kan een visum krijgen. Indonesie is een islamitisch land. (Ook al is Bali voornamelijk Hindu) Israëli’s zullen daarom niet of niet eenvoudig een visum kunnen krijgen.
Ik kom juist van Bali. Ik moest 35 euro visa betalen voor binnen te gaan en bij het verlaten van Bali niets, normaal moet je 200.000 pp betalen maar het zat blijkbaar al in mijn ticket van AirAsia.