Kan iemand mij vertellen waar ik een visum kan aanvragen vanuit Hong Kong naar China en wat het kost?
Dag Elly,
Wat de kosten zijn weet ik niet, maar bij de Chinese ambassade in Hong Kong zou je een toeristenvisum aan moeten kunnen vragen.
Dank je wel! Ik ga met belangstelling je blog verder lezen.
War heb jij jou visum aangevraagd? Ik las namelijk dat het vanaf medio 2013 niet meer mogelijk was om een visa in Hong Kong voor China aan te vragen???
Ik zit met zelfde probleem. Ben nu in Azie en wil graag na China (via Hong kong).
In Hong Kong kon ik afgelopen jaar nog een visum aanvragen voor China… maar die was alleen maar voor 5 dagen, dus als je echt rond wilt reizen heb je daar niet veel aan…
Ik kwam voor zaken naar shenzhen en ben toen een keer terug gereisd voor een nieuw visum… Niet het slimst… maar voor een noodoplossing (had de ticket in de nacht voordat ik vertrok geboekt) was het wel te doen…
Ik heb gisteren een visum bij het Consulaat van China (In Nederland)aangevraagd. Het kan ook in HK. Er zit 4 dagen tussen aanvraag en afleveren van het visum. Dus je moet daar 2x naar het kantoor. Wachttijd en reistijd(geld) in ogenschouw genomen heb ik gekozen voor aanvraag in Nederland.
Het visum kost in HK €46. Hier kost het € 71, als je het rechtstreeks bij het consulaat aanvraagt. Daar komt nog 2x €9,50 bij voor aangetekend verzenden. Doe je het via een bureautje, dan komt daar nog € 35 bij. Al met al een kostbaar verhaal.
Wij willen ook graag een visum aan gaan vragen in Hong Kong. Vooral omdat ik ergens heb gelezen dat het visum maar 3 maanden geldig is en wij pas na 2.5 maand in China aan zullen komen… Als iemand de laatste maanden nog een visum heeft kunnen aanvragen in HK, hoor ik het graag.
Onderstaande kom ik op china-embassy tegen, maar snap ik niet helemaal…
(3) Proof of legal stay or residence status (applicable to those not applying for the visa in their country of citizenship)
If you are not applying for the visa in the country of your citizenship, you must provide the original and photocopy of your valid certificates or visa of stay, residence, employment or student status, or other valid certificates of legal staying provided by the relevant authorities of the country where you are currently staying.
Als je zelf naar het CVASC gaat (brengen en vier dagen later weer ophalen) kost een single entry €71,30 (= ex. reiskosten en vrije dagen)
Wil je het naar het CVASC per post opsturen en geretourneerd krijgen zijn de kosten €7,95 + €107,60 = € 115,55
Doe je het via een visumbureau dat bijv. €35,= ex BTW rekent zijn de kosten: €7,95 + €71,30 + €42,35 + € 7,95 = € 129,55