mijn ouders gaan een rondreis door China maken. Voor hun regel ik het visum.
Ze gaan het land zelfstandig bezoeken, met een zus die daar dan al is.
Ik weet welke papieren ik nodig heb.
Maar enkele jaren geleden ben ik ook in china geweest en ben toen direct naar de ambassade van China gegaan in Den haag. Ik lees op de website dat dit niet meer mogelijk is en dat je naar een ander adres moet. (via website visaforchina.org)
De kosten zouden dan zijn: visa (35 euro) + applicatie service fee (30 euro + tax)
Klopt dit? Of zit ik nu op een verkeerde website te kijken?
En heeft iemand deze service weleens via de post gedaan? Dat zou ik namelijk het liefst doen, zodat het een ritje bespaart.
Alleen Chinese paspoorthouders kunnen nog rechtstreeks bij de ambassade terecht.
Ieder ander moet naar: Rijswijkseweg 60 6e etage,2516 EH,Den Haag
De €30,= ex BTW is voor het zelf brengen en halen. Voor de service per post wordt nog eens €30,= ex BTW extra berekend.
Totale kosten per visum €107,60
Deze service werkt verder goed.
Dat klopt inderdaad. Je kunt het niet meer rechtstreeks bij de ambassade aanvragen. Dit heb ik nog gedaan in 2010, maar inmiddels kan het alleen via het visumbureau.
Nu wordt een visum aanvragen voor China geregeld door het China Visa Service Application Center (CVSAC) zoals hierboven wordt vermeld. Via de online site kan je applicatie formulier invullen en deze moet je dan tijdens afspraak inleveren (of versturen uiteraard)
allemaal bedankt voor de antwoorden!
Inmiddels heb ik de visa binnen. Aangevraagd bij China Visa Service Application. Service was snel, al moesten er wel veel papierwerk worden ingevuld en vind ik het jammer dat dit visum vrij duur is. Maar helaas is dat niet anders Mijn ouders zullen vast en zeker een leuke vakantie hebben!