Visa aanvraag

Hebben jullie weleens gebruik gemaakt van een visumbureau? Zo ja, welke? Welke sites?

Heb er nu eentje gevonden: visumaanvragen.com maar kan er niks over terugvinden. Zij zijn wel duidelijk met hun prijs en de prijs van het visum.

Tnx

Waarom zou je dat doen als je alles makkelijk zelf kunt doen? Wij hebben de paspoorten met daarin onze visums 2 weken geleden ontvangen per post.

Je moet sowieso alles zelfs invullen. Maar scheelt me 2x naar Den Haag gaan + 2 dagen vrij nemen. Als je in de buurt woont is dat natuurlijk geen probleem.

Yep, ooit een toeristenvisum voor China via de ANWB, die samenwerkt met de VisumCentrale. Je vult wat gegevens in via internet om vervolgens het pakketje bij de dichtstbijzijnde ANWB-winkel te droppen. Kon het na 3 weken goedgekeurd weer afhalen. Was wel iets duurder dan sommige andere bureaus of regelrecht bij de ambassade. Het scheelde voor mij in ieder geval het vrijnemen van twee dag(del)en reiskosten :teeth:

Je hoeft niet naar Den Haag. Je kunt er ook voor kiezen om alles via de post af te handelen. Dit hebben wij ook gedaan. Dit is wel wat duurder, namelijk zo’n € 110,00 per persoon i.p.v. circa € 70,00 per persoon.
Wij vonden het wel belachelijk dat dit zoveel duurder is, want het enige wat zij extra hoeven te doen is alles opsturen in 1 envelop. Wellicht dat via een extern bureau nog goedkoper is dan deze manier, dat weet ik niet.

Je stuurt alle papieren incl. paspoorten in 1 envelop aangetekend naar Den Haag. Daar nemen zij alles in behandeling en sturen de paspoorten terug per post incl. visum.

Dat was mijn vraag ook. Of er iemand bekend is met visumaanvragen.com. Anwb heb ik ook weleens gebruikt evenals cibt wat zij gebruiken. Nu kwam ik de andere site tegen, dus benieuwd of er mensen zijn die hen al weleens hebben gebruikt.

Wij hebben het direct met het visa centrum in Den Haag geregeld zonder tussenbureau:

http://www.visaforchina.org/HAG_EN/applybypost/index.shtml

Succes nog!

Je kan het inderdaad ook laten opsturen voor een meerprijs. De meerprijs is trouwens niet belachelijk aangezien het hier om persoonsgegevens/papieren gaat die veilig moeten worden verstuurd.

Aangetekend versturen = circa € 7,00?

Klopt.

Heb onze aanvraag nu via visum.nl gedaan. Kon niets vinden over visumaanvragen.com dus durfde die aanbieder toch niet aan.

Als je bij een visum aanvraagt per post moet je een gefrankeerde en ingevulde retourenvelop meesturen, dan betaal je toch gewoon 71,30 euro? Zie nergens dat het meer kost, alleen dat als je geen gefrankeerde envelop meestuurt zij de kosten er boven op doen.

@Nienke Hebben jullie hen de envelop laten verzorgen?

Hoi,

Per post (mail) kost 107,60 euro.

Heeft iemand ervaring met Visumaanvragen.com? Erg goedkoop.

Groetjes
Claudia

je kan het ook in bv hongkong regelen. stukken goedkoper en veel sneller. moet je natuurlijk wel in HK aankomen :slight_smile:

Wij landen op Beijing, dat wordt dus lastig…

ja dan wordt het lastig haha.

Hoi Claudia, diezelfde vraag stelde ik bij opening van dit topic. Ik vond het ook erg goedkoop en heb het even overwogen. Kan helaas niets vinden. Wel KvK gecheckt. Maar vertrouwde het toch niet voor 100% heb het nu via CIBT gedaan. De 6 weken procedure. (Had de visa binnen 1,5 week). Dan kwam het op 101,50 per visum.

Ben zelf voor 2 visa naar Den Haag gegaan. Had de visa in 4 dagen, scheelde 60 euro, maar wel veel reistijd (totaal 4 uur).
Had het anders gewoon opgestuurd.
Had een afspraak van te voren gemaakt en kon de visa meteen afgeven en was binnen 5 minuten weer weg.Had de formulieren van te voren ook al ingevuld via de site en uitgeprint.

Vind het erg veel geld wat zowel het visumburo als de organisaties vragen voor aanvragen cq opsturen per post hoor, echt idioot.Maar goed, ik woon niet te ver van den haag anders had ik het gewoon opgestuurd.

Ik zie dat je ook een gedetailleerd reisplan moet hebben voor het aanvragen van je visum. Wij hebben eigenlijk alleen nog maar een ticket geboekt om aan te komen in Beijing en terug te vliegen vanaf Hong Kong, de rest bekijken we nog even met behulp van de Lonely Planet. Iemand bekend met de striktheid van deze eis?

Je hebt je heen en terugreis al geboekt.
Doe er nog een bewijs voor de eerste vier overnachtingen in ho(s)tel bij, dan wordt er niet naar het reisplan gevraagd.

Heb je geen ho(s)telboekingen, maak dan een leuk en logisch reisplanen geef aan waarom je zo graag naar China wilt.
Probleem ook opgelost.