Op dit forum lees ik dat het een paar werkdagen kost om je visum voor China aan te vragen.
Nu las ik op verschillende sites dat je ook een aanvraag via de post kunt doen. Je stuurt dan alle benodigde documenten op naar een organisatie, en krijgt een aantal dagen daarna je paspoort met visum teruggestuurd via een koerier.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb ik één keer gebruik van moeten maken en ging prima.
Dat was toen ook voor een visum voor China. Zeker als je niet in de buurt van een ambassade woont en op en neer reizen nogal veel tijd in beslag neemt is het interresant om te doen. Sommige reisorganisatie’s bieden ook z’n service.
Stuur voor de zekerheid je paspoort aangetekend op. Vaak moet je een aanjezelf geadreseerde retourenvelop toevoegen, als je die ook aangetekend doet kan je hem altijd via de track&trace code volgen.
Ik ga 10 mei naar china en regel mijn visum via CIBT. Als grondstewardess zie ik dat vele reizigers dit bureau gebruiken en ook de ANWB stuurt je spullen naar dit bureau door, ze doen dit niet zelf dus.
Ik moet alles nog opsturen dus heb nog geen ervaring, maar lijkt me een goed bureau.
site: cibt.nl