China visum aanvragen

Hoi,

Op dit moment zit ik in Saigon en wilde ik vanochtend een visum voor China aanvragen. Ik vlieg 3 juni voor 3 dagen naar China om een vriend op te zoeken. (ticket al geboekt maar nog geen visum)
Nu heb ik opeens een letter of invitation nodig om de visum aan te vragen. Toen ik twee maanden geleden in Chiang Mai was hoefde dit niet. Ik hoefde alleen een plaats in te vullen waar ik als eerste naar toe ging.

Nu wil ik de visum of in Phnom Penn aanvragen of in Bangkok. (liefst Phnom Penn).

Is dit mogelijk zonder een letter of invitation? En wat heb ik nodig behalve de application letters?
De vriend die ik ga opzoeken heeft geen adres in China omdat hij niet helemaal legaal daar woont. Dus ik kan zijn adres niet opgeven. IK wil dus gewoon een toeristen visa aanvragen en aangeven dat ik ga backpacken en dus niet weet waar ik zal verblijven.

Ik hoor graag waar en hoe ik dit het beste kan doen!

Alvast bedankt:)

Hoi,

Het klopt inderdaad dat als je bij iemand wilt verblijven dat je een letter of invitation nodig hebt. Deze regels zijn door de Chinese overheid aangescherpt, helaas. Ik raad je aan om in Phnom Phenn een visum aan te vragen. Je hebt daarvoor nodig een bewijs dat je de nachten van je verblijf slaapt in een hostel/hotel. Deze reservering dien je te laten zien bij je visumaanvraag. Net als een reisplan, dus wat ga je doen in China en dit alles samen met je tickets. Succes ermee!!

Hoi mlot,

Wij hadden in Saigon hetzelfde probleem. Er is een oplossing, maar deze is zeker niet goedkoop.

Je kunt je Chinees visum laten regelen via een travel agency. Deze zijn genoeg te vinden in de backpackersstraat. Toen wij gingen informeren zou ons dit $120 per paspoort kosten. Echter hebben wij toen besloten om het te laten rusten tot Hanoi. Hier hebben wij afgelopen maandag maar $55 per paspoort betaald.

Je hebt dan geen vluchtgegevens, reisplan of invitationletter nodig. Alleen je paspoort inleveren + een pasfoto en zo’n 4 a 5 dagen later kun je je paspoort oppikken.

Ik hoop dat je er nog wat aan hebt!

Groetjes, Tamara