Mijn vriend en ik willen vanuit Laos met de bus naar China gaan, om daarna naar Vietnam door te reizen.
Het plan is vanuit Luang Nam Tha in Laos naar Jinghong China te gaan en dan via Yuanyang China naar Sapa in Noord Vietnam te geraken.
Het probleem is om aan een visum voor China te geraken…
Op sommige sites staat dat je geen vliegticket moet kunnen voorleggen, maar op andere sites staat dat het wel moet.
Weet er iemand of het echt moet? En wat we dan het beste doen, want ik vrees dat we van hieruit verschrikkelijk veel moeite gaan moeten doen om op voorhand bustickets te kopen (als dat al mogelijk is).
Alvast héél erg bedankt voor reacties!!!
Logisch denken: dat hangt er dus vanaf WAAR je dat China-visum aanvraagt. Hier in SOA (*=south east asia, geen gesl…ziekte) vragen ze er nooit naar, is het tarife ook nog goedkoper (hier in BKK 1100 THB voor toerist/normal service=ong. 24 eurie) en kan je het ook laten doen-kost ietsje meer.
Bustickets gelden vrijwel NOOIT als eis voor ticket out (gesteld dat dat geeist wordt) als dat zo is gelden enkel FLIGHT tickets. Bovendien kan je er tevoren ook niet aankomen (de jeugd van tegenwoordig denkt maar dat dit www alles regelt-nou, niet dus).
Met iets tussen de regels doorlezen in de bekende reisgidsen (en Belgen kunnen toch onze taal veel beter lezen als die domme en luie NLers??) had je dit ook kunnen vinden. Prettige reis niettemin. En weet dat die ricefields in Yuan-- slechts enkele delen van het jaar te bewonderen zijn-vaak is er mist of ander ongemak. Of groeit er niks.
PS: als je toch voor deze reisroute kiest, dan is ENKEL Vnam visum iets wat je tevoren (kan ook nog in BKK hier of VTE/Laos) moet regelen. Vermoedelijk heb je een ticket naar BKK met verblijf langer als 1 mnd-dan zal de airline je kunnen weigeren in BRU of EUR-als je geen visum Thaild of ticket out in 30 days hebt. en sommige airlines doen dat inderdaad. Kortom: je zorg kun je beter ergens anders op richten!
Merci voor de info!!! Ik ben waarschijnlijk eigenwijs, maar ik wil het toch proberen. Dit is het antwoord op mijn vraag aan het visum bureau in Belgie:
BerichtDag Tasja,
Om dit te vermijden kan je ev. een briefje bijsteken (in het frans) met een overzicht van je reis.
Zo kunnen zij (de ambassade) zien waarom je geen vluchtgegevens hebt.
Groetjes
Inge
Dus ik zal is langs Brussel moeten en proberen of ik er één krijg zonder vliegticket…Als het lukt (of niet) zet ik het wel op dit forum.
Hallo Tasja,
Ik zit met dezelfde vraag. Heb even gebeld met het visumburo https://www.visumonline.nl/ Zij kunnen je precies vertellen wat je nodig hebt. Voor een enkel toeristenvisum van 30 dagen heb je geen tickets nodig!
Veel plezier in China.:zon02::zon02::zon02::zon02:
Groet,
Ik heb zelf vorige week een visum voor China aangevraagd. Ik had voor een doubel entry visum wel een ticket nodig en inderdaad een a4 tje met een overzicht van je reisplannen.
Kan iemand deze vraag beantwoorden?
Ik ga met een enkele reis ticket naar China en heb gewoon een visum. Ik wil over land naar Vietnam.
Hebben jullie er ervaring mee dat je voor China bij de luchtvaartmaatschappij moet laten zien dat je het land weer verlaat? Dus een uitreisticket?
Ik vlieg zelf met Aeroflot(:P) maar ik heb gehoord dat niet China zelf, maar luchtvaartmaatschappijen hier soms moeilijk over doen…
Ik vermoed dat dat geen probleem zal zijn. Ik heb gisteren mijn visum voor China gekregen (toeristenvisum met single entry) zonder vliegticket, uitnodiging of hotel bevestiging, dus ik neem aan dat ze daar niet meer moeilijk over doen…
Veel plezier!!!
Als ik jou was zou ik gewoon in Laos het visum voor China regelen! Heel gemakkelijk; je hebt geen vliegtickets etc nodig hoor. En het is een stuk goedkoper dan hier in NL (tenzij geld geen rol speelt dan is het wel een fijn idee om het visum alvast te hebben)
Ik lees trouwens nu pas dat je al een visum hebt inmiddels. Veel plezier in China!!