Mijn vriend en ik willen vanuit Laos met de bus naar China gaan om daarna naar Vietnam te reizen.
Het plan is vanuit Luang Nam Tha in Laos naar Jinghong China te gaan en dan via Yuanyang China naar Sapa in Noord Vietnam te geraken.
Het probleem is om aan een visum voor China te geraken.
Op sommige sites staat dat je geen vliegticket moet kunnen voorleggen, maar op andere sites staat dat het wel moet.
Weet er iemand of het echt moet? En wat we dan het beste doen, want ik vrees dat we van hieruit verschrikkelijk veel moeite gaan moeten doen om op voorhand bustickets te kopen (als dat al mogelijk is).
Alvast héél erg bedankt voor reacties!!!
Ik heb mijn visum in juni 2009 geregeld in Hong Kong voor China en ja ik moest een vliegticket en uit overleggen en mijn eerste hotel overnachting aantonen. Anders kon ik geen visum krijgen.
Dat is echt heel spijtig!!! Och, dan zullen we China moeten overslagen en van Laos rechtstreeks naar Vietnam moeten gaan. Tenzij als iemand een tip heeft om dit te omzeilen…
volgens mij moet je ook een ticket china in hebben. maar mss kun je wel een visum regelen in laos, als je vanuit daar met de bus de grens overgaat, maar dat weet ik niet.
ik zou sowieso kijken of je hem in bkk of ergens in laos kunt krijgen, is vast veel goedkoper dan in nld of belgie, en ze zijn hier meestal ook slimmer.
Ondertussen heb ik antwoord gekregen van het visumbureau in Belgie:
BerichtDag Tasja,
Om dit te vermijden kan je ev. een briefje bijsteken (in het frans) met een overzicht van je reis.
Zo kunnen zij (de ambassade) zien waarom je geen vluchtgegevens hebt.
Groetjes
Inge
En ook van Nederland:
Boekingsbevestiging(Vluchtschema/e-ticket/itinerary) is alleen benodigd als je meerdere keren China in wilt reizen Tasja,
Dus ik denk dat het wel gaat lukken zonder vliegticket… Ik ga in April naar het consulaat en ik laat wel weten of we aan een visum zijn geraakt.
Toch bedankt voor de reacties!!!