Visum China aanvragen tijdens wereldreis

Hallo,

Wij vertrekken in november naar Zuid-Amerika, daarna gaan we naar Nieuw-Zeeland, dan naar Fiji, Vietnam, Borneo, Flores en zo vliegen we naar Bejijng. Overland gaan we naar het zuiden, en gaan we naar Hong Kong voor een paar dagen. Daarna gaan we naar de Hainan Islands en dan terug naar Hong Kong, want vandaaruit vertrekt ons vliegtuig terug naar huis.
Nu zit ik te zoeken hoe ik het visum voor China moet regelen, aangezien we daar pas rond 24 maart 2012 in Bejijng gaan toekomen (de vlucht van Flores naar China boek ik heel binnnenkort, dus dan weet ik aankomstdatum en heb ik bewijs van vlucht). Ik heb gelezen dat als je in België je visum aanvraagt, je maximum 3 maanden de tijd hebt om china binnen te komen, en dit is bij ons dus niet het geval, er zitten een goeie 5 maanden tussen nu en aankomst china.
Zou ik eventueel een visum kunnen aanvragen in Vietman? Heb op het internet daar al ergens iets over gelezen (ook op een forum, niets te vinden op een officiële site), maar dat zou enkel in Ho Chi Minh lukken, en duurt 4 dagen. Wij hebben niet de bedoeling om zo lang in HCM te blijven… Weet iemand raad aub? Dank u!

Ik heb mijn visum in mongolie aangevraagd en kost inderdaad tijd. Dat je er vier dagen vooruit moet trekken is de minimale tijd. Wij zijn er uiteindelijk twee weken mee bezig geweest maar dat kwam ook een beetje door tibet.
Maar een visum van china krijg je niet zomaar. Dus zorg dat je het goed regelt. Het beste kan je het inderdaad in vietnam regelen, als daar een chinese ambassade zit.

In Hanoi zit ook een chinese ambassade.
nr 46, Hoang Dieu Street

4 (werk)dagen is toch wel te overbruggen,
zowel in HCM als Hanoi zijn genoeg interessante uitstapjes in en buiten
de stad de doen.
Zorg alleen wel dat je een kopie van je paspoort bij je hebt, ook van je Vietnam visum,
voor geval dat…

In Nieuw Zeeland, is een chinese ambassade in Wellington,
2-6 Glenmore Street, Kelburn
www.chinaembassy.org.nz
Kun je het misschien ook al proberen.

Vraag wel een double-entry aan, hoef je in HK niet weer aan de slag.

Goede reis

Alvast bedankt voor het antwoord; het bevestigt wat ik dus al gelezen had. Zullen het dus in HCM aanvragen en blijkbaar gaan we daar passeren om dan wat verder een paar dagen te verblijven en dan terug naar HCM het vliegtuig te nemen, dus dan kan het wel. Hopelijk maken ze er daar geen problemen van, maar dat zien we dan wel zeker. Bedankt voor de info “double entry”, was het mij ook al aan het afvragen… Groeten

Hoi Anja
Lees net op de Lonely Planet site iets wat belangrijk voor je kan zijn.
Het schijnt moeilijk te zijn om buiten je eigen land een visum voor china te krijgen.
Hoewel je waarschijnlijk niet de enige bent die op een wereldreis onderweg
een visum aanvraagt, is het misschien een idee om dit toch bij de ambassade
(of die in HCM) even na te vragen.
Hoop dat het loos alarm is.
Succes Jose

Hallo,

Waarom doe je het niet in Hong Kong dan kijk je daar ook gelijk rond en ik heb daar mijn visa voor China geregeld ging vrij makkelijk. Je hebt alleen wel een bewijs nodig dat je land weer gaat verlaten dmv een vliegticket.

Hallo Anja,
Het aanvragen bij een “buitenlandse” Chinese ambassade is geen probleem.
Je hebt alleen een extra formulier nodig
En het kost inderdaad een paar dagen

Groeten,
Froja

Alles formulieren hadden ze in Hong kong en kon je daar invullen. Ik had het in 2 dagen mijn visum dus.

Hallo,

Ik heb gisteren in Hong Kong mijn Chinese visum aangevraagd. Formulieren invullen, een uurtje in de rij staan en dan is het geregeld. Ik heb géén vliegticket om China te verlaten, ik heb géén reisplan ingevuld, want dat maak ik ter plekke, maar ik heb wel gewoon mijn visum gekregen.

Hoorde van iedereen dat een visum in Hongkong krijgen het snelst, het makkelijkst en het goedkoopste is. Ik heb in totaal 50 euro betaald, omdat we het visum binnen 1 dag wilden. Betaal je 20 euro duurt het vier werkdagen, betaal je 40 euro dan duurt het drie dagen.

Succes!

Alvast bedankt aan iedereen voor de nuttige info!! Moet me dus geen zorgen maken voor het aanvragen van een visum in vietnam! Thanks!

Hoi!

Kan iemand mij vertellen hoe ik, vanuit Laos een visum kan krijgen voor China? Ik wil vanuit laos naar Yunnan dus een visum voor 30 dagen is voldoende.

Groetjes Marlot

Hoi Marlot,
zit een ambassade in Vientiane.
Google even “chinese ambassade in laos” krijg je het hele adres
en alle gegevens, die je wilt weten.
Veel plezier in Laos en China:chin:
groetjes Jose