Visum

Als ik een Chinees visum aanvraag moet ik dan binnen 3 maanden in China zijn?

En ik lees ergens dat de Chinese ambassade geen visum aanvragen doet maar als ik dit moet doen bij Chinese Visa Application Service, klopt dit?

Ik heb ruim een jaar geleden een visum aangevraagd voor China. Als ik het goed heb klopt het idd dat je binnen 3 maanden de douane door moet.

misschien heb je wat aan deze site: http://www.visum.nl/china-extra.htm

Een jaar geleden kon je nog een visum aanvragen bij de ambassade al is dit een tijdrovende zaak. Hoe het nu is weet ik niet.

Ja klopt, visa gaan via de Chinese Visa Application Service, zij zitten in het Laakkwartier (Ortell Mobile gebouw) in Den Haag. Het gaat uiterst efficient, binnen 10 minuten sta je weer buiten (is mijn ervaring althans). Na 3 dagen kun je het paspoort met visum erin ophalen.

oh ja, hun website is www.visaforchina.org

Hallo Rookie,

Je moet inreizen voor het verstrijken van de vervaldatum (= date of expiry) en mag dan nog blijven voor de periode die in het visum vermeld staat (duration of stay (30/60/90 dagen))

Lees ook hulp bij invullen
Als je een antwoord op het formulier niet weet N/A invullen, maar vooral geen vakjes leeg laten.

Met goede groet,
Froja

Danke ;).

Heb er inmiddels 1 aangevraagd. Nu gaan ze hem in mijn paspoort nieten. Maar k heb altijd het probleem dat ik dat soort dingen op onverklaarbare wijzen dat ze weer los gaan etc etc… Het is verstandig om mijn visa’s vast te lijmen in mijn paspoort. Maar zouden hierover moeilijk doen?

Groetjes!

Zover ik weet wordt een Chinees visum altijd in je paspoort geplakt, en je hoeft niet bang te zijn dat ie loslaat. Zo was het tenminste in april nog.

Nu gaan ze hem in mijn paspoort nieten

:question:
Wie zegt dat?
Heb ze de afgelopen -tig jaar alleen geplakt gezien

Maar k heb altijd het probleem dat ik dat soort dingen op onverklaarbare wijzen dat ze weer los gaan etc etc…

Ben dan wel benieuwd welke exotische landen je bezocht hebt. Ik ken er geen die een visum nieten

Met goede groet,
Froja

Nee ik dacht het altijd als ze die dingen in je paspoort nieten :redface:.

Maar dit is de eerste keer dat ik buiten europa op vakantie gaat. Dus daarom weet ik het niet ;).

Wat lastig is dat toch weer… China. Ik vertrek half januari uit Nederland en ik ga half mei pas naar china. Ik kom vanaf thailand, maleisie en indonesie. Hoe kun je het dan regelen met je visum? is dat ook in Thailand ofzo te regelen? Want ik ben dan dus niet binnen 3 maanden in china na aanvraag…

Hoi!

Ik heb een soortgelijke vraag als Deirde… wil graag vanuit Laos naar Yunnan. Hoe regel ik een visum voor China in Laos? en hoe lang duurt dat ongeveer?

Groetjes mlot

ik regel mijn aanvragen altijd via visumdienst.com
zij hebben er veel verstand van en kunnen je ongetwijfeld verder helpen.
Ze vragen wel wat voor de bemiddeling, maar dan hoef je in ieder geval niet zelf 2 maal op en neer naar de ambassade

Kunt U of iemand mij aan het adres helpen waar ik een visum voor Sjanghai kan aanvragen?
Ik lees op dit forum in het Laakkwartier maar dat is voor mij onbekend terrein. Wat moet je allemaal meenemen daar naar toe, behalve paspoort?Kan je ook een spoedvisum aanvragen en zijn er verschillende soorten visums? Ik moet daar fotos maken voor een blad en blijf er maar 4 dagen. Moet je daar een speciaal visum voor hebben? Ik begrijp dat er verschillende zijn.
Graag hoor ik hoe en wat.
bvd

Juultje

Beste Juultje,

Waarschijnlijk komt deze reactie te laat, maar wie weet wordt een ander er nog mee geholpen.

Het adres van CVASC:
Rijswijkseweg 60 6e verdieping (Ortel Mobile Building)
2516 EH Den Haag

Dit is op loopafstand van station Hollands Spoor

In jouw geval kun je het beste als toerist gaan, tenzij je enorme koffers met apparatuur meesjouwt.

Benodigdheden :
visumaanvraagformulier+ 1 pasfoto
single entry: geldig paspoort, bij aanvraag nog zes maanden geldig
vluchtboeking of kopie E-ticket
hotelboeking voor gehele periode van verblijf

Ben je freelancer, zzp’er of heb je een eenmanszaak: uittreksel KvK

Normale procedure is 4 dagen, kosten € 70,70
Spoedprocedure is 2 dagen (vandaag inleveren/ morgen ophalen), kosten € 139,40

Met goede groet,
Froja

Is het dan niet mogelijk om zonder reserveringen van hostels naar China te gaan? Ik zat er aan te denken om alleen de eerste week in Beijing wat te boeken eigenlijk en dan een beetje verder kijken.

Hallo spring,

Er zijn voldoende sites waar je kan boeken en daarna kosteloos annuleren
Boek voldoende om je reis aannemelijk te maken en daarna gewoon anuleren

Groeten,
Froja

Is die prijs ook voor 60 dagen, of heb je dan een multi-entry visum nodig? (a 87,70)

Beste Matthijs,

Een double- ( € 87,70 ) moet aangevraagd worden indien je tijdens de reis het land verlaat en later weer terug gaat.
Een multiple entry wordt alleen aan zakelijke reizigers afgegeven.
Bij een onafgebroken verblijf van twee maanden kan dus gewoon een single ( €70,70 ) aangevraagd worden.

Met goede groet,
Froja

1 like

Hallo weet er ook iemand hoe het in belgie gaat .en waar ik hier voor moet zijn

In België gaat het ook via het CVASC en kun je “de regels” op de website vinden.

http://visaforchina.org/BRU_EN/

Office Address:
No. 109 Rue Neerveld, Woluwe Saint-Lambert 1200,Bruxelles

Business hours:
Monday-Friday (holiday excepted)

Application Submission:
9:00 AM to 3:00 PM

Payment and Passport Collection:
9:00 AM-4:00 PM

Contact information:
Tel:02 775 0888 / Fax:02 775 0880

Voor toeristen:

  • Paspoort minimaal 6 maanden geldig plus twee lege tegenover elkaar liggende pagina’s
  • 1 Aanvraagformuliervia PC invullen, printen en ondertekenen
  • 1 Pasfoto
  • Boekingsbevestiging vluchten
  • Hotelboeking
  • Indien u de afgelopen 2 jaar 3x in China bent geweest, is het mogelijk op basis daarvan een multiple entry te krijgen.