Ik zit met een groot probleem… ik ben momenteel met groot probleem. Bij aankomst bleek een visum voor China niet zo eenvoudig als ik dacht. Nadat ik erachter kwam dat de ambassade alleen in de ochtend is geopend blijkt het ook dat je hier 6 dagen of tegen betaling minstens 4 dagen op je visum moet wachten.
Wegens tijdnood en aflopend visum ben ik opzoek naar andere mogelijkheden. Heeft iemand tips? Ervaringen? Of is een visum bij de grensovergang mogelijk.
Het klopt niet helemaal wat je zegt je hebt ook spoedprocedures bij de Chinese autoriteiten. Ik heb het bv in Hong Kong gedaan en daar duurde het 3 dagen en je had zelfs procedures voor 2 dagen. Anders misschien naar Hong kong toe reizen daar krijg je bij aankomst 90 dagen.
Mo staat niet echt bekend om haar uptoddate kennis van zaken-in het algemeen.
1.dat embassies enkel smorgens open zijn is in vrijwel de hele wereld het geval. daarover krijsen-dat is echt dommigheid
2.vrijwel alle Chinese embassies bieden de mogelijkheid- tegen extra betaling-het sneller te doen. Express=3 dagen, spoed=next day, aan 50 of 100% meer.
3.MAAR 1-in sommige landen-en Vnam zal daar wel toe horen, bedienen ze die altijd vels te lastige witneuzne niet graag-die zeuren maar en geven nooit wat extra. Dus hebben ze een deal met een plaatselijk reisburo, die hun wat toeschuift en jou aftroggelt. Daar kom je dus nniet omheen-zo werkt deze corrupte wereld nu eenmaal.
2.MAAE 2-transitvisa bestaan niet echt-en voor 10 dagen al helemaal niet. Minimum is 30 days-toruist (type L)
3.MAAR 3-zo af en toe-als er een belangrijke manifestatie is-wordt de visum beperkt of scherpere regels gesteld-dat was bvb tijdens de Ol. Spelen 2008 het geval. Nu zou dat opnieuw dreigen voor WErold-Expo Sh-Hai, vanaf 1/5. Ik heb nog geen reports gezien dat dat al wordt toegepast-maar dat kondigen de sjinees mest ook niet aan-dat moet je gewoon uitvinden.
4.je VNam visum kan je-ook al weer via lokaal reisburo-verlengen indien nodig. Dat is raadzaam om dma
Sorry kun je dan even 1 ding noemen wat niet klopt wat ik zeg.
Hij heeft het namelijk over 4 dagen en daarom zei ik dat het ook sneller kan.
Ik weet in dit geval vrij goed hoe het werkt want zo lang is het niet geleden dat ik het heb aangevraagd.
Jij mag wel wat minder grof worden in de dingen die je zegt want je schrikt iedereen af met je onbeschofte manier van schrijven.
Je kan geen Chinees visum aan de grens krijgen. Wel kun je in Hanoi tegen bijbetaling een spoedvisum aanvragen.
Je bent dus al in Vietnam en je Vietnamese visum verloopt dus? Ik heb geen ervaring met het verlengen van een Vietnam visum, maar als ik me niet vergis is dit mogelijk. Je kan dus eerst je Vietnam visum verlengen, en dan alsnog je China visum aanvragen. Of je kan in Hanoi een (bus)ticket naar Laos regelen, en bv in Luang Prabang je visum regelen. Maar goed, ook DAAR moet je wachten en bovendien is het een lange rit.
Ondanks de kosten denk ik dat je beter naar bv Hongkong kan vliegen.
Je wilt een visum van China voor 10 dagen. En dan? 10 dgn China is heel weinig, zeker wanneer daar nu dagen vanaf gesnoept worden. Als je vanuit Beijing naar NL vliegt, zou je ook een vlucht naar Beijing kunnen boeken op je dag van vertrek (en met dezelfde maatschappij) en de internationale zone van het vliegveld niet verlaten. Je gaat er echter vanuit dan dat je bagage doirgelabeld kan worden, ik zou die gok niet willen nemen…
Assumption is the mother of all fuck ups - maar daar was je inmiddels wel achter