Visum voor China

Hallo iedereen,
Ik heb tickets geboekt naar China voor 5 Juli, omdat me broer daar studeert wil ik een maandje naar hem gaan verblijven in Beijing…
Maar we willen ook even Hong Kong en Shanghai bezoeken. Over de visum, moet ik double entry aanvragen? En ik heb gehoord dat je soms 2 dagen voor de deur van Chinese Ambassade moet wachten in Den Haag… is dat waar??
Of ikan ik beter bijvoorbeeld via Visumbureau ofso aanvragen, dat ik zeg maar me passpoort en fotos naar hun stuur en hun voor mij gaan aanvragen… En op de formulier om aan te vragen staat, relatie bezoeken,toerisme enso… wat kan ik beter invullen ? zal ik gewoon aangeven dat ik naar me broer ga?

Alvast bedankt!!

Ik heb mijn visum door de anwb laten regelen goed bevallen! zelf wilde ik ook een double entry visum maar ik moest precies aangeven wanneer ik naar HK wilde en dat weet ik nog niet, dus toch maar normaal visum aangevraagd. Ja en ik zou gewoon toerisme invullen…

Ow! Ok bedankt canucks :slight_smile: Waarom zou ik beter toerisme invullen?

nou of dat echt beter is weet ik niet hoor…maar toerisme is iig goed te verklaren!

Visum laten regelen is het geld wel waard. Van wat ik online gezien heb meestal 12,50 bovenop wat de ambassade rekent. Zeker als je niet in de buurt van DH woont. Ik heb laatst meer dan twee uur in de rij gestaan voor de aanvraag en bijna twee uur voor het afhalen. Reistijd niet eens meegerekend.

Oke dan, ga ik zeker via een bureau laten regelen!
En doet alleen ANWB et of zijn er andere betrouwbare bureau’s die het regelen ?

Als je je visa nog niet hebt aangevraagt: neem een kijkje op http://cibtvisumdienst.nl/ om een visum via externe partij aan te vragen.

Hallo ik heb een vraag?
Wij gaan naar Thailand en vandaar uit naar Vietnam.
Graag zouden wij vanuit Vietnam en paar dagen naar Hongkong gaan.
Is er een visum te regelen op het vliegveld bij binnenkomst of moet dit al in Nederland.
Alvast bedankt voor jullie reactie.:dag:
Groetjes Diana

Hallo Diana,

Gaan jullie vanuit Vietnam met het vliegtuig naar Hongkong?
Voor Hongkong is namelijk geen visum nodig mits je niet langer dan 3 maanden blijft.
Als je naast Hongkong ook China binnen wilt dan moet je wel een visum voor China van te voren aanvragen in Nederland. Dit kan via www.visum.nl of een bemiddelingskantoor zoals de anwb.

Groetjes

Bedankt voor je reactie wij gaan inderdaad van uit vietnam vliegen naar hongkong en niet verder.
Dus zomaar een paar dagen hongkong.
nogmaals bedankt groetjes diana>>>

Nou dat visum regelen was een fluitje van een cent. Paspoorten brengen was in 10 minuten geregeld en totaal niet druk. Ophalen was ook in 5 minuten klaar.
Het wordt niet meer geregeld op de abassade zelf maar ergens anders: http://visaforchina.org/HAG_EN/

ik vlieg op Beijing en wil binnen een maand de grens over naar Vietnam. Maar ik wil onderweg ook graag naar Hong Kong. Ik weet alleen niet precies wanneer ik daar dus aan kom? Een double entry lukt dan dus niet? En betekent dit dan ook dat ik Hong Kong niet kan bezoeken?

Hoi Mag ik je dan ook nog wat vragen omtrent visa…
Ikmoet daarop aangeven of ik wel of niet eerder in china ben geweest. Dat ben ik ergens in 1995 of 1996… en ben toen ook naar Tibet geweest. Het lijkt me verstandiger omdat nu maar niet op te geven omdat het dan misschien geweigerd wordt?

Verder weet ik dat er visumburo is (wat toch heel wat meer geld kost dan dat ik het zelf regel en blijkbaar eenvoudig is?) maar anwb ga ik ook vragen… thanks

weet jij toevallig of het gemakkelijk (en veilig) reizen daar is? Of ik gemakkelijk aan bus en trein kaartjes kan komen of moet dat dagen daarvoor al gekocht/geregeld worden?

Verder onduidleijkheid over visa dat je voor een bepaalde tijd china IN moest zijn als de visa ingaat…

vraagje, ik zal max 30 dagen in China verblijven. Ik zal starten in Beijing en dan via Vietnam het land (over land) verlaten. ik wil ook graag Hong Kong bezoeken. dus ik heb een double entry nodig.

het visumburo heeft aangegeven dat ik niet hoef aan te tonen wanneer ik Hong kong in en uit ga, en wanneer ik het land uberhaupt verlaat, maar in de visum papieren vragen ze toch wel mijn verblijf plaatsen. Ik weet nog niet wanneer ik aan kom, ik weet alleen wat mijn eerste hostel zal zijn.

Doen ze daar moeilijk over? een vriend die er eerder is geweest zij dat ik gewoon een naam moest invullen en dat ze dat toch niet checken.

Iemand ervaring?

Hallo Pascal,

Als je een double voor China wilt moet je een bewijs van tweede entry, bijvoorbeeld door vlucht/ reisschema bij de aanvraag voegen.
Je kan gewoon de naam van het eerste hostel invullen. Daar nemen ze genoegen mee.

Let wel goed op met het invullen van de nieuwe formulieren voor China
Daar worden veel fouten mee gemaakt. Alle vakjes invullen en bij antwoord niet bekend N/A invullen

Groeten,
Froja

Hoi Froja,

Bedankt voor je reactie.
Mijn probleem is dat ik China over land verlaat en dus niet een ticket ofzo kan laten zien. Daarnaast weet ik dus niet exact wanneer ik waar zal zijn. Ik kan natuurlijk wel een reisschema opzetten waar ik me ongeveer aan ga houden. Zou dat voldoende zijn?

Hallo Pascal,

Je kan het proberen door zelf een gedetailleerd reisschema te maken. **Soms **wordt dat tegenwoordig geaccepteerd.

Beter is om je reisbureau een boeking van twee inreizen te laten printen en dat bij de aanvraag te voegen (ze kunnen een reservering in hun systeem zetten, deze printen en dan weer annuleren).

Groeten,
Froja

hoi,
dat laatste is wel een goed idee, kan wel vragen of ze dat willen doen.
Als ik Hong Kong in/uit ga, doen ze dan moeilijk al ik dus niet op de datum kom wat in dat schema staat? denk het niet toch? want op het visum staan geen data lijkt me.

Hallo Pascal,

Op het visum worden geen in- uitgangsdatums vermeld.
Alleen de vervaldatum (voor die tijd moet je inreizen) of het een single, double of multiple is en het aantal dagen dat je er mag verblijven.

Groeten,
Froja

1 like