Van Hong Kong naar Hanoi

Hallo,

Van hong kong wil ik graag naar Hanoi in Vietnam.
Als ik dit over land doe, heb ik dan weer een visum van China nodig?
Als dit weer 30 dollar kost ofzo, dan kan ik misschien beter gaan vliegen.
Wat kost dit en zijn daar voldoende mogelijkheden voor?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groeten,

Martin

www.wereldrondreis.nl

Ja, je hebt dan inderdaad een visum nodig, tenzij je 2 entries had (of meer). Dan moet je inderdaad aan ongeveer 25 euro denken. Voor die prijs kun je bijvoorbeeld bij het New Garden Guesthouse in de Mirador Mansions in Kowloon binnen 1 dag een visum (1 entry, 3 maanden) aanschaffen. Zelf naar de Chinese ambassade gaan is net zo duur en kost meer tijd. Er zijn veel meer reisbureau’s waar je het visum kunt krijgen, maar sommigen daarvan zijn duurder.

Je kunt vanaf Shenzhen of Guangzhou met de trein (of bus, als de treinen vol zijn) naar Nanning en vanaf daar naar Hanoi (of naar de grens), denk ik, maar dit moet je zelf checken, bijvoorbeeld bij het CITS in Hong Kong (je hoeft daar geen kaartje kopen: is niet goedkoop) of bij het station in Shenzhen of Guangzhou.

Prijs vliegticket verschilt per vluchtdatum en is erg aan verandering onderhevigZou ik bij een reisbureau in Hong Kong opvragen. In Kowloon bij de hoek van Nathan Road en Peking Road heb je er 1 met een Engelse naam (ben vergeten welke), die erg behulpzaam is. Je kunt natuurlijk ook rondshoppen en bij verschillende reisbureau’s de prijs opvragen.

tja martin ik heb hetzelfde probleem maar wel toevallig dat ik jou hier op het forum nog eens tegenkom. Wij gaan vliegen. Wij vliegen van Hong Kong naar Hanoi en ik denk dat we zo’n 250 euro pp kwijt zijn inclusief tax. Dat is wel vrij veel maar ja. Weer helemaal over land trekken we niet nu.

groeten en misschien tot ziens in Azie…

Ik zit nu in Laos, ik was hetzelfde bedrag kwijt voor het vliegen.
Eigenlijk iets te veel voor deze backpacker, maar ja… soms moet je gewoon niet op geld kijken :wink: