Hong Kong - Shenzhen - Hanoi visum vraag

Hoi!

5 juli vlieg ik naar Hong Kong,
9 juli neem ik een trein naar Shenzhen,
12 juli vlieg ik vanaf Shenzhen of Guangzhou naar Hanoi (Vietnam)
2 augustus vlieg ik van Ho Chi Minh City naar Hong Kong om dan weer naar NL te gaan.

Vraagje: ik ben 3 dagen in Shenzhen. Dit omdat een vriend van mij daar werkt en ik hem even gedag wil zeggen. In HK heb je geen visa nodig, in Shengzhen wel.
Bestaat er nog een 5 daags visa of business visa of een aparte korte duur visa voor die paar dagen?

Zit te Googlen en kom alleen maar uit op de 3 maande visa die 100 euro(!) kost. Is dit de enige optie?
Of is er bijvoorbeeld een optie om in HK een korte duur visa te kopen voor Shenzhen?

Vliegtuig naar Hanoi gaat me 250 euro kosten… Vind dat trouwens ook best duur.Heb het forum al doorzocht, maar zie geen recente informatie hierover. Wellicht dat iemand mij kan helpen met wat informatie.

Bedankt !

:wereld:

Zie nu weer op http://www.visuminfo.nl/cms6/index.php?section=247 dat een visum 35 euro kost.

Waarom zit er zo veel verschil in kosten tussen verschillende sites?
Lastig. #bomen #bos :paranoid:

Beste FrankUTR,

Het kortste visum is 30 dagen
Je bent altijd minimaal €70,70 kwijt
( €30,= servicekosten CVASC+ €5,70 BTW + €35,= )
Dit is voor een normale aanvraag (4 dagen)
Voor verkorte procedure komen er extra kosten bij voor zowel CVASC als de ambassade.
Het snelst is 2 dagen (vandaag inleveren / morgen ophalen) € 139,40

Het kan de moeite lonen om bij diverse visumbureaus te shoppen, dat bedrag komt dan nog bovenop de €70,70. Maar als je wat verder van Den Haag woont kun je voor dat bedrag vaak niet zelf heen en weer reizen (incl. opname van vrije dagen)

Er zijn variaties van afhandelingsbedragen per paspoort of per 5 paspoorten en ook de duur van de afhandeling kan enorm verschillen. Er zijn er waar je je paspoort 2 à 3 weken kwijt bent of binnen een week terug. Daarnaast zijn er bureaus die voor elke extra handeling geld rekenen,bijv.correcties op je formulier aanbrengen (als je het onvolledig hebt ingevuld), SMSjes sturen etc.etc.
Goed shoppen kan je een hoop geld besparen.

Met goede groet,
Froja

1 like

Froja RM Express bedankt voor je reactie!

Froja RM Express heeft inderdaad gelijk. Er zijn een hoop bureaus die extra kosten rekenen voor diensten waar je niet op rekent. Heb al een keer gehad dat ze beweerden mijn aanvraagformulier opnieuw in te hebben moeten vullen wat weer 15 euro duurder was. Ook had ik blijkbaar niet aangekruist dat ik GEEN gebruik wilde maken van de ‘nood’ hulp. Dit koste me ook weer 5 euro. Ik ben dus overgestapt van CIBT naar visumdienst.com. Zij denken met je mee en rekenen geen onnodige kosten. Heb gelezen dat CIBT veel viumbureaus opkoopt, dus ben bang dat meerdere visumkantoren deze Amerikaanse praktijken gaan over nemen… Goed vergelijken dus! Succes, gr Karel

1 like

Sorry voor de late reactie; was een klein weekje weg.
Bedankt voor alle informatie. Ik ga het deze week regelen!

Zin in de reis!

>>>