visum china vanuit hanoi

hallo,
ik weet dat er al wat meer topics zijn over dit onderwerp maar mijn vraag is iets specifieker
op dit moment bevind ik me in Vietnam en verwacht met ongeveer 10 dagen in Hanoi aan te komen
Na Hanoi gaan we naar Sapa om vanaf daar de grens over te steken naar China om hopelijk rechtstreeks naar yuanyang te kunnen gaan.
Vanuit daar willen we naar Kunming om naar Beijing te vliegen en van Beijing naar HKG waar we naar huis vliegen

Op dit moment hebben we de vliegtickets Kunming-Beijing en Beijing-HKG geboekt. Maar we hebben nog geen visum…
Nu hoor ik dat het grote hassle is en vroeg ik me het volgende af;

• hoeveel (werk)dagen zullen we minstens in hanoi moeten blijven, we hopen namelijk op niet meer dan 3 dagen
  • We weten niet of we tussen yuanyang en kunming nog plaatsen aan willen doen, moeten ze heel specifiek de route en zelfs hotelboekingen hebben?
  • waar moeten we nog meer rekening mee houden?

alvast bedankt!

een andere vraag waar ik geen antwoord op kan vinden:
Is het mogelijk om van Sapa naar Yuan Yang te komen zonder eerst naar kunming te gaan.
Misschien bijvoorbeeld eerst van Sapa naar Hekou om vervolgens de volgende dag vanuit Hekou naar Yuanyang te vertrekken.
zo niet zijn er dan nog andere opties waardoor we niet een extra omweg hoeven te maken?

omdat ik weet dat er vaker vraag naar is zal ik zelf het antwoord geven.
Wij zijn 12 april van Hekou naar Yuanyang vertrokken.
om 5 uur sochtends kwamen we in Lao Cai aan waar we vervolgens om 7 uur de grens overstaken naar Hekou. omdat we de eersten waren ging alles heel snel en konden we de 9 uur bus naar Yuanyang halen.
Dat is de enige bus die dag naar Yuanyang rijstterrassen, er zijn nog andere opties die ik ergens heb genoteerd, zal ze binnenkort nog eens opzoeken

Zo te lezen is het allemaal gelukt om je visum te bekomen! Zou je mij kunnen vertellen hoe je dit hebt gedaan? Wij hebben ook geen in- en uitreis tickets en ook geen invitation letter… In HCMC werden we om die reden bij het consulaat weggestuurd. Nu zijn we, met de nodige tussenstops, onderweg naar Hanoi om het daar nogmaals te proberen…

Ja, toen wij in Hanoi bij de ambassade aankwamen bleek die gesloten voor de hele week. Toen hebben we maar besloten om een paar dong extra te betalen en het via een travel agent te laten doen zodat wij eerst verder konden reizen. als ik het goed heb, hebben we rond de 50 euro de man betaalt en het voordeel met de travel agency is dat ze helemaal niks nodig hebben naast een paspoort, pasfoto en datum van ingang. Achteraf hebben we hier echt geen spijt van gehad!

Dat klinkt beter! In HCMC moesten we bij een travel agency $120 pp neertellen! Ben nu blij dat we het hebben laten rusten tot Hanoi! Heb je toevallig de naam / adres van dat bureautje? Hoe veel dagen was je je paspoort uiteindelijk kwijt? Thanks! :slight_smile:

Wij vertrokken de woensdag naar Sapa maar vrijdag zou de ambassade pas weer open gaan waarna wij ons paspoort weer konden ophalen op woensdag. Officieel zou het geloof ik 4 werkdag in beslag nemen, dus maandag inleveren, donderdag ophalen.
Bij het Hoan Kiem Lake zit een free information, bijna een echte VVV, waar ze redelijk behulpzaam zijn. We hebben echter bij ons eigen hotel gebruik gemaakt van de travelagent omdat hij verreweg de aardigste en goedkoopste was. Hij vertelde er zelfs iedere keer bij hoeveel consumptie hij erbij kreeg (vaak was het slechts een dollar).
Ons hotel heette Especen Hotel. 22 Hang Be Street, Hanoi, een zijstraat van de wat meer bekende hang bac street. Gelijk bij de deur zit een man die in zijn eentje de bookings namens het hotel doet.

2 likes

Heel erg bedankt voor je tips! Ik denk dat we maar even bij ā€˜jullie’ mannetje langs gaan :wink:
Op de dag van aankomst afgeven en het dan een paar dagen later weer ophalen, geen probleem! Ik laat je weten hoe het ons is vergaan! Geniet van China, wij kunnen niet wachten om de grens over te gaan!

Even een update:

Afgelopen maandag zijn we bij het bovenstaande tourbureautje geweest voor ons Chinees visum. We hebben per paspoort $55 betaald. Het mannetje is inderdaad erg aardig en behulpzaam! 5 dagen later, gisteren, hebben konden we onze paspoorten weer ophalen!

Het visum is echt, geeft geen problemen bij de grensovergang want inmiddels zitten we in Nanning!

Heel erg bedankt voor je hulp!

Fijn om te horen, ik wens jullie veel plezier in China!