Wij gaan in november 2 maanden naar Bali,en dan halen wij een visum in de haag,maar kan ik niet beter een visa on arivel nemen,en een maand laten verlengen op bali,of kost dat meer?:chin:
Of het meer kost weet ik niet ,maar met 60 dagen visum is een stuk eenvoudiger.Maw. Wat je hebt heb je.
Je moet iig naar imigrasie, en dat kan heeeel lang duren, hoeft niet maar toch … Ik zou gaan voor 60 dagen, scheelt tijd en misschien toch een hoop frustratie.
U woont in Ijmuiden, waarom dan naar den Haag. Mijn neef heeft het in Amsterdam geregeld.
Ik zelf in Duitsland , de ambassade in den Haag een onneembare vesting zelfs telefonisch.
Ik zou even contact opnemen met de ambassade in den Haag. Op de site van de ambassade staat dat je alleen een visum voor 60 dagen kan krijgen wanneer je een sponsor hebt.
Geen idee of je inderdaad alleen nog maar een SOSBUD kan krijgen en geen toeristenvisum voor 60 dagen, maar wel handig om te weten voordat je naar den Haag afreist.
Uw bij aankomst verstrekte VoA (30 dagen geldig, dag van aankomst is dag 1) kan eenvoudig verlengd worden op (o.a.) het Kantor Imigrasi in Denpasar. Kosten bedragen Rp. 250,000,- per verlenging. U dient dan zelf uw paspoort, uw “oude” VoA-formuliertje en het aanvraagformulier voor verlenging in te leveren, alsmede de betaling te doen. Na 7 werkdagen kunt u terug komen naar het Kantor Imigrasi om uw paspoort en nieuwe / verlengde VoA af te halen.In tegenstelling tot enige tijd geleden hoeft men niet meer te wachten met het starten van de aanvraag voor verlenging tot de laatste 7 dagen geldigheid van uw eerste VoA. Al met al kost het aanvragen van verlenging van een VoA u dus: 2 x Rp. 250,000,-, 2 x een (taxi) rit naar Denpasar, 2 x wachttijd (kan erg lang zijn indien u niet reeds om 08:00u 's ochtend aldaar in de rij staat om naar binnen te komen) in het Kantor Imigrasi.Het VoA verlengen kan ook via een service agent gebeuren. U hoeft dan niet zelf naar het Kantor Imigrasi. De agent komt in principe uw paspoort, VoA formulier, e.d. ophalen waar u op dat moment verblijft. Kosten bedragen dan ca. Rp. 500 - 600,000,- per verlengingsaanvraag, incl. de kosten van de verlengde VoA.
Correctie: Al met al kost het aanvragen van verlenging van een (1) VoA u dus: 1 x Rp. 250,000,-, 2 x een (taxi) rit naar Denpasar, 2 x wachttijd (kan erg lang zijn indien u niet reeds om 08:00u 's ochtend aldaar in de rij staat om naar binnen te komen) in het Kantor Imigrasi
Bedankt voor alle tips,ik denk toch maar gewoon hier regelen voor 2 maanden:chin:
Ik ga zelf altijd 6 weken dus ook een langer visum nodig en regel het altijd via de anwb die stuurt het op enz.
Is makkelijker dan in bali te regelene sta je wel ooit 2 uur te wachten.
vr groeten Yolanda
Yolanda geloof het of niet maar ik ben het alweer met je eens!! bbrr
Lekker in NL je visum laten regelen of zelf doen.
Salam manis
Haha Paulana inderdaad we zijn het aardig eens! Ja zeg dat wel brrr. Wil dit jaar proberen week een andere bestemming heb je nog tips Paulana?
Salam manis
Tips zat meis: wat dacht je van het Noorden -Lovina eo, de Oostkust ga je al heen even noordelijker van Amed komt Tulambeng
echt de moeite waard ,het dorpje Tembok -Lake Batur -Lake Bratan -de Gunung Agung enfin je kent het denk ik allemaal wel
en natuurlijk Candidasa-Sengkidu.
Jou tips geven over Bali is water naar de zee dragen, maar dat komt wel goed!!
Ja klopt dat kan ik inderdaad! Maar bedoel ander eiland bv Sulawesi of Vietnam?
Daar weet ik nog niet veel van!
Makassar is dat mooi?
Tuurlijk lovina pakken we ook altijd heerlijk!
Gr yolanda
Wij dwalen van het topic af Yolanda …
Vietnam ken ik niet