Ik ben op t moment in nieuw-zeeland en ga over 3 weken naar Bali. ik heb nog geen visum voor bali. Nu las ik op de internetsite van de visumdienst dat vanaf 24 mei 2006 je een visum ter plekke kunt aanvragen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet nu namleijk niet of ik daar gewoon zonder visum heen kan gaan of dat t t beste is om van te voren ergens aan te vragen… Hopelijk kan iemand me helpen Thanx groetjes rinskje
Ik ga ook oover 4 weken naar bali! maar mijn reisbureau zei dat het nog niet zeker was dat je het visum daar kon regelen! Ik heb hem dus in nederland laten regelen! Ik weet het dus niet zeker maar mischien dat iemnad het anders zeker weet!
Ik ben eergisteren hier op Bali aangekomen met een internationale vlucht vanuit Maleisie, met een NL paspoort zonder visum, en er is geen enkel probleem: tegen betaling van 25 dollar (mag ook in een andere munteenheid, en het kan zelfs met credig card) krijg je een visum voor 30 dagen in je paspoort. Enige nadeel van deze manier van Indonesie binnengaan is dat dit visum niet ‘extendable’ is (je moet dus binnen 30 dagen het land uit, tegen een boete van 20 dollar per overschreden dag). Als je van tevoren een visum haalt is dat 60 dagen geldig en wel ‘extendable’, maar kost waarschijnlijk (zeker inclusief reizen naar de ambassade of het inschakelen van een reisbureau) meer dan 25 dollar. Maar als je toch niet langer dan 30 dagen blijft geeft dat niets.
Officieel is een returnticket binnen 30 dagen verplicht voor het verkrijgen van het visa on arrival, maar dat werd noch door de airline, waarmee ik vloog, noch door het douanepersoneel gecheckt. (Maar misschien heb je sowieso wel een returnticket, dus dan maakt ook dat niet uit).
Als je langer dan 30 dagen wilt verblijven vraag dan een visum aan via de Indonesische ambassade in Nw. Zeeland. Als je korter wilt verblijven in Indonesie dan 30 dagen, dan kun je een Visa on Arrival op de luchthaven kopen voor US $ 25,=. Deze kan niet meer verlengd worden. De afhandeling / afgifte van de visa gaat redelijk makkelijk en efficient hier op Denpasar airport dus geen hele lange wachttijden e.d.